Edamura Shohei

J-GLOBAL         Last updated: Jan 22, 2019 at 03:18
 
Avatar
Name
Edamura Shohei
Affiliation
Kanazawa Seiryo University
Degree
修士(University of Houston), Ph.D.(Rice University)

Academic & Professional Experience

 
 
   
 
Kyoto University Graduate School of Letters, Department of Philosophy
 

Education

 
Aug 2006
 - 
May 2008
department of Philosophy, University of Houston
 
Aug 2008
 - 
Aug 2016
Department of Philosophy, Rice University
 

Published Papers

 
How to Connect Physics with Metaphysics: Leibniz on the Conservation Law, Force, and Substance.
Revista Portuguesa de Filosofia   74(2-3) 787-810   Oct 2018   [Refereed]
An Aggregate of Substances as an External Object: Leibniz on the Ontological Status of Body or Aggregate
20 101-124   Aug 2018   [Refereed]
How Does Kant Reject the Neglected Alternative?: Desmond Hogan on Things in Themselves
41-49   Sep 2017
Kenelm Digby’s Aristotlianism and Mechanism
61-66   Sep 2017
Three Modified Versions of Nozick's Theory of Knowledge
51(1) 89-95   Sep 2017

Misc

 
単独研究成果報告:初期ライプニッツの形而上学の発展史的研究 -1671-79年-
(37)    2017   [Invited]
ウィーン講演(ライプニッツ著作集第12巻)
   Dec 2015   [Invited]
ウィーン講演: 解説(ライプニッツ著作集第12巻)
   Dec 2015   [Invited]
ヨハン・アンドレアス・ボーゼ宛書簡(抜粋)(ライプニッツ著作集第12巻)
   Dec 2015   [Invited]
ヨハン・アンドレアス・ボーゼ宛書簡(抜粋): 解説(ライプニッツ著作集第12巻)
   Dec 2015   [Invited]

Books etc

 
『理想』no.691 特集 ライプニッツ『モナドロジー』300年
Sep 2013   ISBN:0327-3250
IX. Internationaler Leibniz-Kongress unter Schirmherrschaft des Bundesprasidenten
Akademie Verlag   Nov 2011   
Vortraege des X. Internationalen Leibniz-Kongresses

Conference Activities & Talks

 
アメリカにおけるライプニッツの政治哲学研究の紹介 [Invited]
31 Aug 2018   
How to Connect Physics with Metaphysics: Leibniz on the Conservation Law, Force, and Substance.
The Houston Circle for the Study of Early Modern Philosophy   27 Feb 2018   
文献紹介司会(『ジオコスモスの変容―デカルトからライプニッツまでの地球論』山田俊弘、『ライプニッツの創世記―自発と依存の形而上学』根無一信 )
19 Nov 2017   
自由って何だろう、自分の意志って何だろう? [Invited]
14 Oct 2017   
How Did Leibniz Rehabilitate Substantial Forms in 1678-79? [Invited]
25 May 2017   

Teaching Experience