NAMATAME Takashi

J-GLOBAL         Last updated: Jul 4, 2019 at 02:41
 
Avatar
Name
NAMATAME Takashi
E-mail
namaindsys.chuo-u.ac.jp
URL
http://www.indsys.chuo-u.ac.jp/~nama/
Affiliation
Chuo University
Section
Faculty of Science and Engineering
Job title
Professor
Research funding number
10318222

Profile

My major is quantitative analysis in marketing and management science. I am interesting in statistical method, machine learning, multivariate analysis, data mining, text mining, etc.

Research Areas

 
 

Academic & Professional Experience

 
Apr 1999
 - 
Mar 2002
東京理科大学工学部第一部経営工学科 助手
 
Apr 2002
 - 
Mar 2004
専修大学商学部商業学科 専任講師
 
Apr 2002
 - 
Mar 2006
目白大学経営学部 非常勤講師
 
Apr 2004
 - 
Mar 2005
立教大学大学院社会学研究科 非常勤講師
 
Apr 2004
 - 
Mar 2007
専修大学商学部商業学科 助教授
 

Education

 
Apr 1986
 - 
Mar 1989
東京都立八王子東高校
 
Apr 1990
 - 
Mar 1994
第一部経営工学科, Faculty of Engineering, Tokyo University of Science
 
Apr 1994
 - 
Mar 1996
経営工学専攻, Graduate School, Division of Engineering, Tokyo University of Science
 
Apr 1996
 - 
Mar 1999
経営工学専攻, Graduate School, Division of Engineering, Tokyo University of Science
 

Committee Memberships

 
Aug 2018
 - 
Jul 2019
11TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL COMPUTING AND SOCIAL MEDIA  program board member
 

Awards & Honors

 
Dec 2016
Analysis of Impacts on the Purchasing Behavior Using Information on Social Networking Services, Best Practice Paper Award, The 17th Asia Pacific Industrial Engineering and Management Systems Conference, 2016, Asia Pacific Industrial Engineering and Management Society
Winner: K. Otake and T. Namatame
 
Second Prize
Mar 2014
ビッグデータチャレンジ賞, 慶應義塾大学大学院理工学研究科・SDM研究科・経営管理研究科 文部科学省委託事業:スキルと実践を重視したビッグデータイノベーション人材育成プログラム
Winner: 堀内新吾,屋宜朝香,生田目崇(他)
 
Jun 2010
継続的な研究論文および研究発表に対して, 奨励賞, 日本経営数学会
 
Mar 2006
論文「電力消費のモニタリング・データを用いた省エネ・アドバイス方法の提案」に対して, 事例研究賞, 日本オペレーションズ・リサーチ学会
 
Mar 2000
論文「ターミナル駅と主要線区の原資産価値の測定~移動者とターミナル駅・線区の相互作用分析を通して~」に対して, 奨励賞, 平成11年度移動者マーケティング研究コンペティション
 

Published Papers

 
R. Shiraishi, K. Otake and T. Namatame
Journal of Japan Social Data Science Society   3(1) 34-41   Mar 2019   [Refereed]
顧客の利便性とニーズを考慮したヘアサロンスタイリストの店舗再配置
佐藤由将,西條直哉,宇佐美俊,橋本鴻,大竹恒平,生田目 崇
オペレーションズ・リサーチ   64(2) 79-86   Feb 2019   [Refereed]
Proposal of Learning Support SNS Utilizing Gamification
S. Usami, K. Otake and T. Namatame
Social Computing and Social Media. Technologies and Analytics   LNSC 10913 114-125   Jul 2018   [Refereed]
Evaluation of Network Structure Using Similarity of Posts on Twitter
Y. Sato, K. Otake and T. Namatame
Social Computing and Social Media. Technologies and Analytics   LNSC 10913 315-329   Jul 2018   [Refereed]
Evaluation of Store Layout Using Eye Tracking Data in Fashion Brand Store
N. Saijo, T. Tosu, K. Morimura, K. Otake and T. Namatame
Social Computing and Social Media. User Experience and Behavior   LNSC 10913 131-145   Jul 2018   [Refereed]

Misc

 
生田目崇
Journal of Japan Social Data Science Society   3(1) 1-1   Mar 2019
データ解析コンペティション:サービス業のID付きPOSデータ分析 特集にあたって
生田目崇
オペレーションズ・リサーチ   64(2) 64-64   Feb 2019   [Invited]
中央大学理工学部経営システム工学科におけるOR教育
後藤順哉,生田目崇
オペレーションズ・リサーチ   64(1) 13-14   Jan 2019   [Invited]
Present and Future of Information Utilization in Marketing
T. Namatame
Communications of JIMA   28(1) 58-63   Jul 2018   [Invited]
Empirical Study of Merchandise Rebalancing in Japanese Supermarkets
T. Namatame
Journal of Information and Management   37(4) 11-19   Mar 2018   [Invited]

Books etc

 
生田目崇
オーム社   Nov 2017   ISBN:978-4-2742-2101-9
From evaluation of marketing mix, optimizing to data analysis of social network
上田雅夫,生田目崇 (Part:Joint Work)
有斐閣   Feb 2017   ISBN:978-4-6412-2082-9
For PDCA cycle with marketing!
岩尾詠一郎(編著) (Part:Joint Work, 第1章 マーケティング分野で分析に利用されるデータの変化,第6章 データ分析環境とマーケティング分野での活用)
白桃書房   May 2014   ISBN:978-4-5612-6638-9
高萩栄一郎,生田目崇,奥瀬喜之,岡田穣 (Part:Joint Work)
ムイスリ出版   Mar 2014   ISBN:978-4-8964-1223-9

Conference Activities & Talks

 
ファッションチェーン店におけるセール時期外のニーズに即した顧客分布と特徴分析
S. Saito, K. Otake
The 2018 Fall National Conference of Operations Research Society of Japan   Sep 2018   
顧客の利便性を考慮したヘアサロンスタイリストの店舗再配置
S. Usami, N. Saijo, Y. Sato, K. Hashimoto, K. Otake
The 2018 Fall national Conference of Operations Research Society of Japan   Sep 2018   
Evaluation of Store Layout Using Eye Tracking Data in Fashion Brand Store
N. Saijo, T. Tosu, K. Morimura, K. Otake
HCI International 2018   Jul 2018   
Evaluation of Network Structure Using Similarity of Posts on Twitter
Y. Sato, K. Otake
HCI International 2018   Jul 2018   
Proposal of Learning Support SNS Utilizing Gamification
S. Usami, K. Otake
HCI International 2018   Jul 2018   

Research Grants & Projects

 
情報化社会におけるマーケテイングミックスに関する研究
専修大学商学研究所
Project Year: Apr 2010 - Mar 2012    Investigator(s): 岩尾詠一郎
マーケット・セグメンテーションに関する研究
専修大学商学研究所
Project Year: Apr 2004 - Mar 2007    Investigator(s): 中村博
Elucidation of consumers' purchase behavior by empirical study
Project Year: Apr 2016 - Mar 2019    Investigator(s): Takashi Namatame
Various studies were performed about consumers' purchase process with actual market data, i.e, POS or web access log data.

Others

 
Aug 2018   白門会大分支部講演
学術講演会「インタ―ネットが変えたマ―ケティング」