HAYASHI Chiyo

J-GLOBAL         Last updated: Dec 25, 2018 at 14:42
 
Avatar
Name
HAYASHI Chiyo
Affiliation
Kunitachi College of Music
Job title
Associate Professor
Degree
Master of Arts(Eastern Michigan University)

Research Areas

 
 

Academic & Professional Experience

 
Apr 2007
 - 
Today
Professor, Music Department, Kunitachi College of Music
 
Apr 2004
 - 
Mar 2007
International Christian Univerisity
 

Education

 
Sep 2006
 - 
May 2015
Temple University
 
 
 - 
1983
English and American Literature, Graduate School, Division of Letters, Eastern Michigan University
 

Published Papers

 
Choice in EFL classrooms
HAYASHI Chiyo
Journal of Language Learner Development   1 4-14   Mar 2018   [Refereed]
林 千代
研究紀要 = Kunitachi College of Music journal   52 153-162   2017
Japanese learners' motivation for reading English
HAYASHI Chiyo
Temple University   1-324   Mar 2015
Motivation for L1 reading
HAYASHI Chiyo
48 125-136   Mar 2014
Hayashi Chiyo
Kunitachi College of Music journal   49 47-55   2014
近年、第2言語としての英語を苦手とする大学生は増加する傾向にあり、彼らの英語学習に対するモチベーションを向上させることは英語を教える教員の最重要な課題となっている。特に、このような学習者はリーディングを不得意とすることが多く、読むことに対するモチベーションを高め、かつ読解力を高めるリーディング授業の研究が待たれている。本論文は、このようなニーズに答えるべく、英語で書かれた絵本を授業に導入したことが学習者のリーディングに対するモチベーションに、どのような影響を与えるかを縦断的に研究したもので...
L2 learners' motivation for L2 reading
HAYASHI Chiyo
   Mar 2013   [Refereed]
Hayashi Chiyo
Kunitachi College of Music journal   48 125-136   2013
第一言語(L1)におけるリーディングでは、リーディングに対するモチベーション研究が盛んに行われている。1990年代初頭から米国で始まったこの研究は、リーディング・モチベーションが、どのような心理的要因で構成されているかを明らかにし、その要因が読書行動と読解力へ及ぼす影響について研究を進めてきた。その結果、リーディング・モチベーションが読書行動に重要な役割を果たすことが解明され、リーディング・モチベーションを高める指導を行うことで、読む意欲・興味が高まり、読解力が向上することが実証されている...
Hayashi Chiyo
Kunitachi College of Music journal   47 107-115   2012
絵本に代表される児童文学は、大人の第2言語(L2)学習に利用されることは少なく、大人にはふさわしくないジャンルであるという意見はいまだに根強い。しかし、近年、L2リーディングの教材としての絵本の効果が認められ、中国をはじめとする世界の様々な国で、絵本を大人のL2学習にも利用することが増えてきた。本論文の第一の目的は、絵本の特色を挙げながら、絵本がなぜ大人のためのL2リーディング教材として効果的であるかを述べることにある。特に「L2リーディングへの興味を高める効果」、「共感を呼ぶ普遍的なテー...
Extensive reading and intrinsic motivation for reading
HAYASHI Chiyo
Tjhe Journal of Engaged Pedagogy   10 44-55   Mar 2011   [Refereed]
Hayashi Chiyo
Kunitachi College of Music journal   46 107-113   2011
Concept-Oriented Reading Instruction (CORI)は1993年にアメリカで始まった統合的なL1読解指導法である。この指導法は、認知面に働きかける読解指導アプローチ(例:リーディングストラテジー)に加えて、「情意面のサポート」、「読みのコミュニティ作り」、「アカデミックなコンテント」を読解指導に組み込んでいるところに特徴がある。CORIは1990年代半ばからアメリカの小中学校の科学のクラスで実践されてきたが、読解力、知識、モチベーションを高めるのに効果的で...
The classroom language of Japanese English teacher
HAYASHI Chiyo
The Journal of Engaged Pedagogy   9 44-55   Mar 2010   [Refereed]
Nakanishi Chiharu, Hayashi Chiyo
Kunitachi College of Music journal   45 37-48   2010
国立音楽大学では,必修英語授業の共通到達目標としてのCan-doリストを利用したカリキュラム改革を進め,授業改善を図っている。2010年度は,3年目の実践として,パフォーマンステストと関連付けた2010年度国立音楽大学Can-doリスト(以下,「10国立Can-do」)を開発した。学生(n = 413)に,パフォーマンステストと「10国立Can-do」を受験させた結果,英語の熟達度が高いほど自信の度合いも高いことがわかった。しかしながら,項目数を30に絞ったところ,下位クラスの目標が少なく...
中西 千春, 林 千代, 小林 和歌子, 佐久間 晶子
大学英語教育学会(JACET)関東甲越地区研究年報   (6) 14-23   2010
This is a report on the preliminary stage of a longitudinal project aimed at developing classroom-based Can-do Statements for EFL college students. The participants of the study were 232 college students and the 11 English teachers who taught them...
中西 千春, 林 千代, 小林 和歌子
The LCA journal   (26) 51-62   2010
林 千代
The Journal of engaged pedagogy   8(1) 3-13   Mar 2009
Nakanishi Chiharu, Hayashi Chiyo, Kobayashi Wakako, Sakuma Akiko
Kunitachi College of Music journal   44 71-82   2009
国立音楽大学の英語授業を担当する4人の教師が,それぞれの英語授業実践を通して,Can-doリストの効果を探った。最初に,本学で開発したCan-doリストを利用して学生の自己評価と教師の評価を4月と7月で比較をした。学生の自己評価は常に教師の評価よりも高かったが,授業で扱った重点項目における評価の傾向が近似していたことから,Can-doリストを利用した自己評価には妥当性があることが示された。次に,3人の教師が,毎週の授業目標をCan-doリストとして記入することによりその効果を探った。授業ご...
Nakanishi Chiharu, Hayashi Chiyo, Uchino Yasuko, Ohama Eri, Kobayashi Wakako, Sakuma Akiko
Kunitachi College of Music journal   43 59-70   2008
大学生の学力・学習動機の低下が深刻な問題となり,様々な授業改善が模索されている。国立音楽大学の「英語コミュニケーション」授業を担当する者のうち6名の有志(専任2名・非常勤4名)は,授業実践事例の執筆および大学英語教育に対する考えを共有することにより授業改善を試みた。動機・学習態度,自己表現,リーディング,プレゼンテーション,語彙,ライティング,文法という7つの項目において,授業に現れる具体的な問題点をとりあげ,問題の所在を探り,より効果的な授業法を模索した。その結果,動機付けに配慮しつつ,...

Misc

 
林 千代, 本島 阿佐子, 山内 のり子
国立音楽大学音楽研究所年報 = Kunitachi College of Music Research Institute bulletin   30 1-14   2017
林 千代
国立音楽大学研究紀要   51 289-294   2016
林 千代, 本島 阿佐子, 山内 のり子
国立音楽大学音楽研究所年報   29 1-20   2016
Hayashi Chiyo
ICU studies in Japanese language education   1 71-78   2004

Books etc

 
Japanese college students' motivation for reading English
HAYASHI Chiyo
Mar 2018   
Learn English through Jazz and Pops
ITOI Emi, HAYASHI Chiyo (Part:Joint Work)
Apr 2012   

Conference Activities & Talks

 
Using Web-based materials in EFL classrooms:Learning English and content from TED talks
HAYASHI Chiyo
17 Nov 2018   
Teaching English pronunciation to music majors with a web-based platform
HAYASHI Chiyo
17 Nov 2018   
Motivating EFL Learners: using TED Talks in English classrooms
HAYASHI Chiyo
6 Oct 2018   
Motivating less proficient English learners with English songs
HAYASHI Chiyo, MIYAJIMA Mariko
8 Aug 2018   
Motivating less proficient learners through songs
HAYASHI Chiyo
28 Aug 2017   
Choice in EFL classrooms
HAYASHI Chiyo
24 Aug 2017   
Japanese college learners' beliefs and motivation
HAYASHI Chiyo
21 Aug 2017   
EFL learners' beliefs and motivation
HAYASHI Chiyo
RELC   17 Mar 2017   
Music college students' motivation for learning English
HAYASHI Chiyo
大学英語教育学会   17 Dec 2016   
L2 learners' motivation for reading
HAYASHI Chiyo
1 Sep 2016   
L2 learners' motivation for L2 reading
HAYASHI Chiyo
1 Sep 2016   
L2 learners' motivation for L2 reading
HAYASHI Chiyo
EUROSLA   24 Aug 2016   
Impact of different types of content on foreign language learning motivation
HAYASHI Chiyo
Psychology of Language Learning 2016   22 Aug 2016   
Content-based instruction and motivation
HAYASHI Chiyo
25 Jun 2016   
Japanese college students' motivation for reading English
HAYASHI Chiyo
TESOL   23 Mar 2016   
Insights into L2 reading from concept-oriented reading instruction
HAYASHI Chiyo
31 Aug 2012   
L2 learners' motivation for reading: Domain specific approach
HAYASHI Chiyo
AILA   Aug 2012   
An integrated reading instruction for L2 reading
HAYASHI Chiyo
JALT   19 Nov 2011   
Children's literature in L2 classrooms
HAYASHI Chiyo
21 Aug 2011   
Extensive reading: Effects of different types of reading materials and styles
HAYASHI Chiyo
18 Aug 2011   

Research Grants & Projects

 
Japan Society for Promotion of Science: Grants-in-Aid for Scientific Research
Project Year: Apr 2015 - Mar 2019    Investigator(s): HAYASHI Chiyo
English Language Education