
竹澤 大史
タケザワ タイシ (Taishi Takezawa)
更新日: 03/14
基本情報
- 所属
- 和歌山大学 大学院教育学研究科 准教授
- 学位
-
Ph.D.(2004年7月 Indiana University Graduate School)修士(教育学)(1998年3月 滋賀大学大学院)
- J-GLOBAL ID
- 200901060024554849
- researchmap会員ID
- 5000094447
研究分野
1主要な経歴
4論文
25-
Journal of Science Educational Science 69(5A) 302-308 2024年12月31日 査読有り筆頭著者責任著者
-
和歌山大学教職大学院紀要学校教育実践研究 8 11-17 2024年1月 査読有り責任著者
-
和歌山大学教職大学院紀要学校教育実践研究 7 59-68 2023年3月 査読有り責任著者
-
和歌山大学教職大学院紀要学校教育実践研究 7 39-49 2023年3月 査読有り
-
和歌山大学教育学部紀要. 教育科学 73 73-81 2023年2月8日 査読有り
-
Journal of Science Educational Science 67(5A) 14-20 2022年12月 査読有り筆頭著者責任著者
-
Journal of Science Educational Science 408-415 2022年12月 査読有り
-
和歌山大学教職大学院紀要学校教育実践研究 6 147-154 2022年3月 査読有り筆頭著者責任著者
-
臨床発達心理実践研究 16(2) 109-118 2021年12月 査読有り筆頭著者責任著者
-
HNUE Journal of Science, 66, 4AB, 39-47 66(4AB) 39-47 2021年9月 査読有り
-
HNUE Journal of Science 66(4AB) 11-17 2021年9月 査読有り責任著者
-
日本の科学者 56(6) 24-29 2021年6月 筆頭著者
-
和歌山大学教職大学院紀要学校教育実践研究 5(5) 1-13 2021年3月 査読有り
-
発達障害研究 42(3) 271-278 2020年11月 査読有り
-
和歌山大学教職大学院紀要学校教育実践研究 4(4) 85-95 2020年3月 査読有り最終著者
-
和歌山大学教職大学院紀要学校教育実践研究 4 29-34 2020年3月 査読有り筆頭著者責任著者
-
HNUE Journal of Science 64(9) 26-31 2019年9月 査読有り筆頭著者責任著者
-
HNUE Journal of Science 63(9) 172-177 2018年9月 査読有り筆頭著者責任著者
-
HNUE Journal of Science 63(9) 75-83 2018年9月 査読有り最終著者
-
名古屋女子大学紀要 64 419-427 2018年3月 査読有り最終著者
MISC
15-
International conference proceedings: Ensuring equity and quality of UDL application-based inclusive education for children with disabilities 2024年12月12日 査読有り責任著者
-
International conference proceedings: Evidence – based practice in intervention for children with autism spectrum disorder 203-210 2024年9月20日 査読有り
-
和歌山大学教育学部共同研究事業成果報告書 2023 86-91 2024年2月 筆頭著者責任著者
-
International conference proceedings: Improving the quality of inclusive education and towards sustainable education for children with disabilities in Vietnam 164-169 2023年12月 査読有り筆頭著者
-
International conference proceedings-Quality assurance of application-oriented postgraduate education: International experience and practice in Vietnam 847-852 2023年9月 査読有り筆頭著者
-
2022年度 和歌山大学教育学部共同研究事業成果報告書 2022 75-79 2023年2月 筆頭著者責任著者
-
2021年度 和歌山大学教育学部共同研究事業成果報告書 114(120) 2022年3月 筆頭著者責任著者
-
和歌山大学教育学部共同研究事業成果報告書 2019 192-196 2020年2月16日
-
日本こころの安全とケア学会誌 1(1) 69-69 2019年10月 査読有り最終著者責任著者
-
Proceedings of International Scientific Workshop: Development of Sustainable Inclusive Education for Persons with Disabilities in Vietnam 115-115 2019年9月 査読有り最終著者責任著者
-
Proceedings of International Conference. Developing the support service system on inclusive education for persons with disabilities: International Experiences and Lessons Leant for Viet Nam 47-50 2018年9月 査読有り
-
Proceedings of International Conference. Developing the support service system on inclusive education for persons with disabilities: International Experiences and Lessons Leant for Viet Nam 21-25 2018年9月 査読有り最終著者責任著者
-
Proceedings of International Conference. Developing the support service system on inclusive education for persons with disabilities: International Experiences and Lessons Leant for Viet Nam 39-42 2018年9月 査読有り
-
Proceedings of International Conference. Developing the support service system on inclusive education for persons with disabilities: International Experiences and Lessons Leant for Viet Nam 2018年9月 査読有り
-
さぽーと : 知的障害福祉研究 / 日本知的障害者福祉協会 編 64(9) 44-50 2017年9月
書籍等出版物
5-
文理閣 2022年3月 (ISBN: 9784892599071)
-
北大路書房 2022年2月 (ISBN: 9784762831829)
-
ミネルヴァ書房 2020年4月 (ISBN: 9784623089178)
-
丸善出版 2019年8月 (ISBN: 9784621303825)
-
クリエイツかもがわ 2019年2月 (ISBN: 9784863422544)
講演・口頭発表等
6-
International conference proceedings: Improving the quality of inclusive education and towards sustainable education for children with disabilities in Vietnam. 2023年12月22日
-
International conference proceedings-Quality assurance of application-oriented postgraduate education: International experience and practice in Vietnam. 2023年9月16日
-
STEAM EDUCATION APPLICATION TO IMPROVE QUALITY OF INCLUSIVE EDUCATION FOR CHILDREN WITH DISABILITIES 2022年12月9日
-
STEAM EDUCATION APPLICATION TO IMPROVE QUALITY OF INCLUSIVE EDUCATION FOR CHILDREN WITH DISABILITIES 2022年12月9日
-
Impacts of Climate Change- Air Pollution on Children with Disabilities and Education: Facts and Innovations 2021年9月17日
-
日本教科教育学会 第46回全国大会. 2020年9月12日
共同研究・競争的資金等の研究課題
1-
日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(C) 基盤研究(C) 2020年4月 - 2024年3月