小泉 利恵

J-GLOBALへ         更新日: 18/04/14 23:10
 
アバター
研究者氏名
小泉 利恵
 
コイズミ リエ
eメール
rkoizumijuntendo.ac.jp
URL
http://www7b.biglobe.ne.jp/~koizumi/KoizumiHP.html
所属
順天堂大学
部署
医学部
職名
准教授
学位
博士(筑波大学)
科研費研究者番号
70433571
Twitter ID
@KoizumiRie

プロフィール

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http://www7b.biglobe.ne.jp/~koizumi/Koizumi_research.html
https://www.researchgate.net/profile/Rie_Koizumi

研究分野

 
 

学歴

 
 
 - 
2006年
筑波大学 人文科学研究科 現代文化・公共政策専攻
 

論文

 
In’nami, Y., & Koizumi, R.
Language Assessment Quarterly   14 274-293   2017年10月   [査読有り]
Sawaki, Y., & Koizumi, R.
Language Assessment Quarterly   14 234-256   2017年10月   [査読有り]
多相ラッシュ分析を用いたGTEC CBTスピーキングにおける評価者信頼性の検討
Koizumi, R., Okabe, Y., & Kashimada, Y.
Annual Review of English Language Education in Japan   28 241-256   2017年3月   [査読有り]
日本人大学生のためのペア型オーラルテストの開発
Koizumi, R., In’nami, Y., & Fukazawa, M.
British Council New Directions in Language Assessment: JASELE Journal Special Edition   103-121   2016年10月   [査読有り]
Koizumi, R., In’nami, Y., & Fukazawa, M.
Q. Zhang (Ed.), Pacific Rim Objective Measurement Symposium (PROMS) 2015 Conference Proceedings   89-106   2016年9月
Koizumi, R., In’nami, Y., Asano, K., & Agawa, T.
Language Testing in Asia   6(5) 1-26   2016年7月   [査読有り]
Language Testing in Asia   6(3) 1-23   2016年2月   [査読有り]
小泉 利恵
Vocabulary Learning and Instruction   4(1) 36-46   2015年10月   [査読有り][招待有り]
日本人大学生の英語学習者におけるTOEICテストの因子構造と4技能プロファイル
小泉 利恵
Annual Review of English Language Education in Japan   26 109-124   2015年3月   [査読有り]
Effects of verbalization on L2 listening test performance
In’nami, Y., & Koizumi, R.
Journal of Shinawatra University   1(1) 22-41   2014年   [査読有り]
Koizumi, R., & In’nami, Y.
JALT Journal   36 25-46   2014年   [査読有り]
In’nami, Y., & Koizumi, R.
English Teaching & Learning   38(3) 1-27   2014年   [査読有り]
Koizumi, R., & In’nami, Y.
Journal of Language Teaching and Research   4 900-913   2013年   [査読有り]
In’nami, Y., & Koizumi, R.
International Journal of Testing   13 329-353   2013年   [査読有り]
Hirai, A., & Koizumi, R.
Language Assessment Quarterly   10 398-422   2013年   [査読有り]
第二言語テスティング・学習研究における共分散構造分析モデルの再現
外国語教育メディア学会(LET) 関西支部メソドロジー研究部会2011年度報告論集   2 15-40   2012年
Koizumi, R., & Hirai, A.
JALT (Japan Association for Language Teaching) Journal   34 35-59   2012年   [査読有り]
Kasahara, K., & Koizumi, R.
ARELE (Annual Review of English Language Education in Japan)   23 329-344   2012年   [査読有り]
In’nami, Y., & Koizumi, R.
Language Testing   29 131-152   2012年   [査読有り]
A quantitative reanalysis of data on the structure of L1 and L2 language ability in multitrait-multimethod studies.
In’nami, Y., & Koizumi, R.
Asian EFL Journal   14(3) 214-265   2012年   [査読有り]
Koizumi, R., & In’nami, Y.
System   40 522-532   2012年   [査読有り]
Koizumi, R., & Mochizuki, M.
JACET (Japan Association of College English Teachers) Journal   53 35-55   2011年   [査読有り]
In’nami, Y., & Koizumi, R.
Language Assessment Quarterly   8 250-276   2011年   [査読有り]
小泉 利恵他
日本テスト学会誌   7 99-119   2011年   [査読有り]
小泉 利恵
ARELE (Annual Review of English Language Education in Japan)   22 153-168   2011年   [査読有り]
プレイスメント・テストの有効性:2種類のテストの比較と学生の反応から
小泉 利恵
常磐国際紀要   15 1-15   2011年   [査読有り]
スピーチ発表におけるALTとJTEによる全体的評価:正確さ・流暢さ・複雑さの客観的測定と生徒による相互評価と比較して
藤森千尋・小泉利恵
関東甲信越英語教育学会研究学会誌   25 21-31   2011年   [査読有り]
小泉 利恵他
Language Assessment Quarterly   8 53-72   2011年   [査読有り]
小泉利恵・飯村英樹
JLTA (Japan Language Testing Association) Journal   13 91-109   2010年
In'nami, Y., & Koizumi, Y.
International Journal of Testing   10 262-273   2010年
Koizumi, R., & Fujimori, C.
JACET (Japan Association of College English Teachers) Journal   50 81-91   2010年
Koizumi, R., & Hirai, A.
ARELE (Annual Review of English Language Education in Japan)   21 211-220   2010年
In'nami, Y., & Koizumi, R.
TESOL Quarterly (Teachers of English to Speakers of Other Languages/Ingenta, USA)   44 169-184   2010年
Changes in speaking performance of Japanese high school students: Longitudinal and cross-sectional studies at a SELHi.
Koizumi, R., & Katagiri, K.
ARELE (Annual Review of English Language Education in Japan)   20 51-60   2009年
常磐大学国際学部の学生の英語スピーキングの特徴:日本人英語上級者と英語母語話者との比較から
小泉利恵
『常磐国際紀要』   13 53-70   2009年
Hirai, A., & Koizumi, R.
Language Assessment Quarterly   6 151-167   2009年
Validation of an EBB scale: A Case of the Story Retelling Speaking Test.
Hirai, A., & Koizumi, R.
JLTA (Japan Language Testing Association) Journal   11 1-20   2008年
Changes in speaking performance of Japanese high school students: The case of an English course at a SELHi.
Koizumi, R., & Katagiri, K.
ARELE (Annual Review of English Language Education in Japan)   18 81-90   2007年
Predicting speaking ability from vocabulary knowledge
Koizumi, Rie
JLTA (Japan Language Testing Association) Journal   7 1-20   2005年
Speaking performance measures of fluency, accuracy, syntactic complexity, and lexical complexity
Koizumi, Rie
JABAET (Japan-Britain Association for English Teaching) Journal   9 5-33   2005年
日本人中高生における発表語彙知識の広さと深さの関係
小泉利恵
STEP Bulletin   17 63-80   2005年
Attainment levels of speaking ability of Japanese junior high school students
Koizumi, Rie
(Japan Language Testing Association) Journal   7 31-50   2005年
The effects of background knowledge on L2 reading comprehension: Special focus on background knowledge test methods
Ushiro, Y., Koizumi, R., In'nami, Y., Shimizu, M., Hijikata, Y., Kikuchi, K., Nakagawa, C., Naya, M., Ohkubo, A., & Murata, E.
JACET Bulletin   38 63-77   2004年
Which affects EFL reading comprehension more, Background knowledge or reading proficiency
Ushiro, Y., Shimizu, M., Koizumi, R., In'nami, Y., & Hijikata, Y.
Annual Review of English Language Education in Japan   15 149-158   2004年
小泉利恵、山内逸美
関東甲信越英語教育学会研究紀要   17 33-44   2003年
A productive vocabulary knowledge test for novice Japanese learners of English: Validity and its scoring methods
Koizumi, Rie
JABAET (Japan-Britain Association for English Teaching) Journal   7 23-52   2003年
Koizumi, Rie., & Kurizaki, Itsumi.
Annual Review of English Language Education in Japan   13 51-60   2002年
小泉利恵、栗嵜逸美
関東甲信越英語教育学会研究紀要   16 17-28   2002年
Attitudes, communication apprehension, and test anxiety Attitudes, communication apprehension, and test anxiety among Japanese junior high school students
Koizumi, Rie
Tsukuba Review of English Language Teaching   22 125-145   2001年
Comparison between teacher-made achievement tests and teacher-made oral interview tests-From the perspectives of their relationship and analytic scales-
Koizumi, Rie
Tsukuba Review of English Language Teaching   21 21-39   2000年
In’nami, Y., Koizumi, R., Sawaki, Y., & Watanabe, Y.
Language Assessment Quarterly   14 189-191   2017年10月   [査読有り]

書籍等出版物

 
英語4技能テストの選び方と使い方―妥当性の観点から―
小泉 利恵
アルク   2018年4月   
実例でわかる英語テスト作成ガイド
小泉利恵・印南洋・深澤真 (編) (担当:共編者)
大修館書店   2017年8月   
平井明代 (編著) 『教育・心理系研究のためのデータ分析入門―理論と実践から学ぶSPSS活用法 (第2版)』
印南洋・小泉利恵・平井明代「メタ分析―複数の研究を統合する」 (担当:共著)
東京図書   2017年2月   
http://www.tokyo-tosho.co.jp/kikan/01/index.html
Telephone Standard Speaking Test (TSST) の妥当性検証
小泉利恵・アルク教育総合研究所 (担当:共著)
アルク教育総合研究所   2017年   
https://www.alc.co.jp/company/report/
言語研究と量的アプローチ
小泉利恵・印南洋 (石川有香・石川慎一郎・清水裕子・田畑智司・長加奈子・前田忠彦(編)) (担当:共著, 範囲:受験者の言語評価リタラシー:言語評価のコースを取る前と取った後のテストに対する見方)
金星堂   2016年3月   
M. S. Khine (Ed.), Applications of Structural equation modelling in educational research and practice
Rotterdam, the Netherlands: Sense Publishers.   2013年   
A. Kunnan (Ed.), The companion to language assessment (Vol. II: Approaches and Development, Part 7: Assessment Development)
Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell.   2013年   
卯城祐司 (編). 『英語リーディングテストの考え方と作り方』
小泉 利恵 (担当:共著, 範囲:テキストの難易度の尺度 (pp. 20-24).)
研究社   2012年9月   
平井明代(編)『教育・心理系研究のためのデータ分析入門―理論と実践から学ぶSPSS活用法』
印南洋・小泉利恵・平井明代 (担当:共著, 範囲:メタ分析―複数の研究を統合する (pp. 224-248))
東京図書   2012年6月   
石川祥一・西田正・斉田智里 (編) 『英語教育学体系第13巻 テスティングと評価―4技能の測定から大学入試まで―』
小泉 利恵 (担当:共著, 範囲:リスニングの測定・評価 (pp. 173-187))
大修館書店   2011年   
相澤一美・望月正道 (編)『英語語彙指導の実践アイディア集』(共著)
大修館   2010年   ISBN:ISBN-10: 4469245569
大友賢二, 中村洋一, & 小泉利恵 (編著), 柳田恵美子, 渡邊真由美, 飯村英樹 (著). 『言語テスト:目標の到達と未到達 [Setting Performance Standards on Language Tests]』.
NPO法人 英語運用能力評価協会 (ELPA)   2009年   
卯城祐司(編)『英語リーディングの科学』(共著)
小泉利恵 (担当:共著, 範囲:英文読解と語彙知識 (pp. 17-32).)
研究社   2009年   ISBN:ISBN-10: 4327410721
金谷憲 (監修)『新しい英語文法診断テストの提案』(共著)
NPO法人 英語運用能力評価協会 (ELPA)   2008年   
日本言語テスト学会 言語テスティング用語集 日本言語テスト学会 テスティングの実施規範 (共著)
日本言語テスト学会事務局   2006年   
ELPA「英語診断テスト」開発プロジェクトの軌跡 英語診断テスト開発への道 (共著)
英語運用能力評価協会(ELPA)   2006年   ISBN:4-903656-00-4

講演・口頭発表等

 
TOEIC®テストにおける4技能の高さのギャップ:学習者のグループ化と予測要因
小泉利恵
『大学英語教育とTOEIC®テスト―2010シンポジウム発表論文集―』 東京:国際ビジネスコミュニケーション協会   2010年   

競争的資金等の研究課題

 
テストの妥当性検証、日本人英語学習者における発話の分析方法、日本人英語学習者のスピーキングの発達
共同研究