SUZUKI Yuya

J-GLOBAL         Last updated: Aug 21, 2019 at 02:40
 
Avatar
Name
SUZUKI Yuya
Affiliation
Osaka Sangyo University
Section
Faculty of Business Management, Department of Commercial Science
Job title
Associate Professor
Degree
Doctor of Commerce(Kansai University)
Research funding number
40382824

Research Areas

 
 

Academic & Professional Experience

 
Apr 2004
 - 
Mar 2007
Ryutsu Keizai University, Faculty of Economics, Assistant Professor
 
Apr 2007
 - 
Mar 2008
Ryutsu Keizai University, Faculty of Economics, Associate Professor
 
Apr 2008
   
 
Osaka Sangyo University, Faculty of Business Management, Associate Professor
 

Education

 
 
   
 
会計学専攻, Graduate School, Division of Commerce, Kansai University
 

Published Papers

 
National Brands and Private Brands Communication in Japan
Keisuke Suyama, Haruo Umemoto and Yuya Suzuki
The Japanese Economy   32(3) 105-124   Oct 2004   [Refereed]
ブランド・コミュニケーションにおける「シンボル」とブランド連想
鈴木雄也
日経広告研究所報   (191) 64-68   Jun 2000

Misc

 
解説および書評 秋元浩一[2014]「アグリビジネスにおける付加価値経営-乳製品のブランド化」
鈴木雄也
中小企業季報   2015(1) 41-42   Apr 2015
The Great East Japan Earthquake and Brand Community : A Comparison of Consciousness among Co-op Users
鈴木雄也・後藤こず恵・羽藤雅彦
大阪産業大学経営論集   15(2-3) 239-261   Jun 2014   [Refereed]
解説および書評 鈴木雄高[2012]「インターネット通販における消費者の生活環境と購買行動に関する研究」
鈴木雄也
中小企業季報   2013(1) 38-39   Apr 2013
New Development of OEM Relationship (2) : The Case of Daihatsu Motor Co., Ltd.
鈴木雄也
流通経済大学論集   42(1) 41-62   Jul 2007
小売店舗内外におけるブランド・コミュニケーションミックスと広告効果モデルの研究
陶山計介・梅本春夫・川瀬雅也・鈴木雄也・後藤こず恵
吉田秀雄記念事業財団助成研究   (40) 1-64   Mar 2007

Books etc

 
激変する現代の小売流通
鈴木雄也
五絃舎   Apr 2013   ISBN:978-4-86434-023-6
日本型ブランド優位戦略
陶山計介・鈴木雄也
ダイヤモンド社   Feb 2000   ISBN:978-4-478-50175-7
Building Strong Brands
梅本春夫・鈴木雄也
ダイヤモンド社   Jul 1997   ISBN:978-4-478-50144-3

Conference Activities & Talks

 
SNS連動型インターネット通販とブランド-WEARの事例を手がかりに
後藤こず恵・鈴木雄也
日本広告学会関西部会   9 Sep 2014   
震災とブランド・コミュニティ-生協利用者の意識について
鈴木雄也・後藤こず恵・羽藤雅彦
日本商業学会関西部会   16 Jun 2012   
OEM戦略におけるブランド管理の展開
鈴木雄也
日本商業学会第57回全国大会   27 May 2007   
OEM戦略におけるブランド管理-戦略課題と可能性
鈴木雄也
日本商業学会第52回全国大会ワークショップ   24 May 2002   
戦略単位としてのブランドとブランド連想
鈴木雄也
日本商業学会関西部会ジュニアセッション   15 Apr 2000