論文

筆頭著者 最終著者 責任著者
2018年2月

中学校体育におけるハードル走単元での学びの検証 : 協調学習実践校でのICT機器による課題提示と問題解決場面を設定して

和歌山大学教育学部紀要. 教育科学
  • 村瀬 浩二
  • ,
  • 橋本 大地
  • ,
  • 池田 拓人

68
2
開始ページ
1
終了ページ
6
記述言語
日本語
掲載種別
研究論文(大学,研究機関等紀要)
DOI
10.19002/AN00257966.68(2).1
出版者・発行元
和歌山大学教育学部

The purpose of this study is to verify the leaning outcomes at hurdle run unit using ICT devices in a junior high school that practice collaborative learning.As a result, three factors of the Industry Scale for Physical Education classes (Discovery of challenge, Initial remark, and Conscientiousness) were significantly increased. Also more than half of students written out on the learning cards about "form". This result indicate that this hurdle unit which using ICT devices promoted student's autonomy.

リンク情報
DOI
https://doi.org/10.19002/AN00257966.68(2).1
CiNii Articles
http://ci.nii.ac.jp/naid/120006415608
CiNii Books
http://ci.nii.ac.jp/ncid/AN00257966
共同研究・競争的資金等の研究課題
体育授業におけるフロー体験につながる自律的な勤勉性の育成
共同研究・競争的資金等の研究課題
体育学習におけるフロー体験を支える勤勉性とそれに影響する要因
URL
http://id.ndl.go.jp/bib/029163243
URL
http://repository.center.wakayama-u.ac.jp/3329
ID情報
  • DOI : 10.19002/AN00257966.68(2).1
  • ISSN : 1342-5331
  • CiNii Articles ID : 120006415608
  • CiNii Books ID : AN00257966

エクスポート
BibTeX RIS