マナロ エマニュエル
マナロ エマニュエル (Emmanuel Manalo)
更新日: 2024/10/31
基本情報
- 所属
- 京都大学 大学院教育学研究科 教授
- 学位
-
PhD
- 研究者番号
- 30580386
- J-GLOBAL ID
- 201001042779917260
- researchmap会員ID
- 6000023737
- 外部リンク
研究キーワード
6研究分野
2経歴
2-
2014年9月 - 現在
-
2010年4月 - 2014年9月
委員歴
4論文
131-
International Journal of Multilingualism 2024年9月11日
-
In M. Harring, O. Meyer, & V. Krupp (Eds.), Deeper learning in teacher education: Interdisciplinary and international perspectives. Waxmann Verlag. 17-30 2024年7月 査読有り招待有り筆頭著者
-
In M. Harring, O. Meyer, & V. Krupp (Eds.), Deeper learning in teacher education: Interdisciplinary and international perspectives. Waxmann Verlag. 31-42 2024年7月 査読有り招待有り
-
Ethics & Behavior 1-19 2024年3月24日 査読有り
-
Frontiers in Education 8 2024年1月12日 査読有り
-
Research in Mathematics Education 2024年1月2日 査読有り
-
In S. Larkin (Ed.), Metacognition and education: Future trends (pp. 86-104). Routledge 2023年8月17日 査読有り招待有り
-
Journal of English for Research Publication Purposes 4(1) 5-28 2023年7月20日 査読有り
-
In C. E. Overson, C. M. Hakala, L. L. Kordonowy, & V. A. Benassi (Eds.), In their own words: What scholars and teachers want you to know about why and how to apply the science of learning in your academic setting (pp. 395-406). Society for the Teaching of Psychology. 395-406 2023年 査読有り招待有り筆頭著者
-
Frontiers in Education 7 2022年10月21日
-
Frontiers in Psychology 13 2022年10月3日
-
13462 268-276 2022年9月7日 査読有り筆頭著者
-
Integrated Science 73-94 2022年 査読有り筆頭著者
-
Revista de Psicodidactica 27(1) 9-20 2022年1月1日 査読有り
-
日本教育工学会論文誌 45 17-20 2021年12月 査読有り
-
International Journal for Academic Development 26(2) 190-200 2021年4月3日 査読有り最終著者
-
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) 12909 LNAI v-vi 2021年
-
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) 12909 LNAI 553-561 2021年 査読有り筆頭著者責任著者
MISC
8-
日本教育心理学会総会発表論文集 61 78-78 2019年
-
日本教育心理学会総会発表論文集 59 92-93 2017年
-
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY 51 107-108 2016年7月
-
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY 51 474-474 2016年7月
-
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY 51 901-901 2016年7月
-
Structure and comparison of Australian and Japanese junior high school students' interest in scienceINTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY 51 517-517 2016年7月
-
日本認知科学会大会発表論文集(CD-ROM) 29th ROMBUNNO.P3-15 2012年
-
日本認知科学会大会発表論文集 = Annual meeting of the Japanese Cognitive Science Society 23 420-421 2006年8月2日
書籍等出版物
59-
2022年6月 (ISBN: 9781737330653) 査読有り
-
Japan Society for Educational Technology 2022年
-
New York: Routledge 2019年 (ISBN: 9780367262259) 査読有り
-
Tokyo: Japanese Association of Educational Psychology 2017年
-
Tokyo: Japan Society for Educational Technology 2017年
-
London and New York: Routledge 2017年 (ISBN: 9781138680647)
-
Tokyo: The University of Tokyo 2017年
講演・口頭発表等
209-
“Creating Communities of Practice Across Boundaries: Realizing Mutually Beneficial Partnerships Between Educational Practitioners and Researchers” International Symposium, the University of Tokyo, Tokyo, Japan 2024年6月9日 招待有り
-
Redesigning Pedagogy International Conference 2024, National Institute of Education, Singapore
-
Disentangling Vulnerability, Crisis and Inclusion: International Research Perspectives on the COVID-19 Pandemic and Beyond Event, University of Vienna, Vienna, Austria 2023年12月11日 招待有り
-
TERA-GACC 2023 International Conference, National Sun Yat-sen University, Kaohsiung, Taiwan 2023年11月4日 招待有り
-
TERA-GACC 2023 International Conference, National Sun Yat-sen University, Kaohsiung, Taiwan 2023年11月2日 招待有り
-
LEAD Graduate School and Research Network’s LEAD Retreat, Herrenberg, Germany 2023年10月19日 招待有り
-
UNESCO TEC Teacher Professional Development Forum: International Experience and Local Practice in Teacher Education, Huainan Normal University, Huainan, China 2023年10月14日 招待有り
-
The Belt and Road Shanghai Autumn 2023 Exchange Project on Integrated Training of Teachers before and after Service, Shanghai Normal University, Shanghai, China 2023年10月10日 招待有り
-
The 8th Annual International Seminar on Transformative Education and Educational Leadership (AISTEEL), Universitas Negeri Medan, Indonesia (online) 2023年9月19日 招待有り
-
Symposium on Building Bridges between Educational Research and School Practice: Lessons from Japan and Germany, University of Potsdam, Germany 2023年9月1日 招待有り
-
EARLI Conference, Thessaloniki, Greece
-
SARMAC (Society for Applied Research in Memory and Cognition) International Conference, Nagoya, Japan
-
International Conference on Affective Education, National Chengchi University, Taipei, Taiwan 2022年12月13日 招待有り
-
Collaboration between learning professionals and construction management to improve worksite safety.EAPRIL (European Association for Practitioner Research on Improving Learning) Conference, HAN University of Applied Sciences, Nijmegen, the Netherlands
-
Education Outside the Classroom Conference, Birla Institute of Technology & Science (BITS), Pilani, K. K. Goa Campus, INDIA 2022年7月30日 招待有り
-
6th Annual International Seminar on Transformative Education and Educational Leadership (AISTEEL), Medan City, Indonesia 2021年9月21日 招待有り
-
EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Online Conference
-
EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Online Conference
-
5th Annual International Seminar on Transformative Education and Educational Leadership (AISTEEL), Medan City, Indonesia 2020年9月22日 招待有り
-
Diagrams 2020 Conference (11th International Conference on the Theory and Application of Diagrams), Tallinn University of Technology, Estonia (online)
共同研究・競争的資金等の研究課題
21-
日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(B) 2024年4月 - 2028年3月
-
日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(A) 2023年4月 - 2027年3月
-
日本学術振興会 科学研究費助成事業 国際共同研究加速基金(国際共同研究強化(B)) 国際共同研究加速基金(国際共同研究強化(B)) 2022年10月 - 2027年3月
-
日本学術振興会 科学研究費助成事業 挑戦的研究(開拓) 挑戦的研究(開拓) 2020年7月 - 2024年3月
-
戸田建設株式会社 本社 安全管理統轄部 2021年4月 - 2023年3月
-
日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(A) 基盤研究(A) 2019年4月 - 2023年3月
-
Japan Society for the Promotion of Science Kiban A 2015年4月 - 2019年3月
-
受託研究 2014年 - 2017年
-
受託研究 2014年 - 2016年
-
受託研究 2014年 - 2016年
-
Funded Research 2014年 - 2016年
-
Funded Research 2014年 - 2016年
-
受託研究 2011年 - 2016年
-
Funded Research 2011年 - 2016年
-
受託研究 2013年 - 2015年
-
Funded Research 2013年 - 2015年
-
受託研究 2011年 - 2014年
-
Funded Research 2011年 - 2014年
-
受託研究 2011年 - 2013年