
Takamichi Ito
(伊藤 崇達)
Modified on: 04/07
Profile Information
- Affiliation
- Professor (Full), Faculty of Human-Environment Studies, Kyushu University
- Degree
-
Ph. D.
- Researcher number
- 70321148
- ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-9744-0138
- J-GLOBAL ID
- 200901041202260272
- researchmap Member ID
- 1000265854
Research Interests
1Research Areas
2Research History
6-
Apr, 2025 - Present
-
Oct, 2018 - Mar, 2025
-
Apr, 2008 - Mar, 2010
-
Apr, 2006 - Mar, 2008
-
Apr, 1998 - Mar, 2006
Education
2-
- Mar, 1998
Committee Memberships
12-
Dec, 2024 - Mar, 2027
-
Mar, 2023 - Mar, 2025
-
2022 - Mar, 2025
-
2022 - Mar, 2025
-
2022 - 2024
-
2017 - 2022
-
Mar, 2015 - Mar, 2020
-
Apr, 2008 - Mar, 2010
Awards
1Papers
43-
津田塾大学紀要, (57) 45-62, Mar, 2025
-
Kyushu University Psychological Research, 26 1-18, Mar, 2025 Peer-reviewedLead author
-
九州大学教職課程研究紀要, (9) 1-11, Mar, 2025 Lead author
-
九州大学教職課程研究紀要, (8) 1-15, Mar 15, 2024 Lead author
-
International Journal of Educational Research Open, 7 100339-100339, Feb, 2024 Peer-reviewedLead author
-
Journal of Educational and Developmental Psychology, 14(1) 93-107, Jan 26, 2024 Peer-reviewedLead author
-
九州大学教職課程研究紀要, (7) 1-17, Mar, 2023
-
Thinking Skills and Creativity, 48 101288-101288, Mar, 2023 Peer-reviewedLead author
-
Journal of Education and Learning, 11(4), Jun 4, 2022
-
日本学校心理士会年報, (14) 28-33, Mar, 2022
-
九州大学心理学研究, 23 11-28, Mar, 2022
-
Journal of Educational and Developmental Psychology, 12(1) 1-13, Dec 3, 2021
-
Japanese Psychological Research, Apr 13, 2021
-
教職キャリア高度化センター教育実践研究紀要, (1) 101-109, Mar, 2019
-
日本教育工学会論文誌, 41 61-64, Feb 20, 2018
-
指導と評価 6月号, 15-17, Jun, 2017
-
特別支援教育臨床実践センター年報, (7), Mar, 2017
-
京都教育大学附属教育実践センター機構教育支援センター 教育実践研究紀要, (17) 169-177, Mar, 2017
-
Japanese Journal of Educational Psychology, 64(4) 477-491, Dec, 2016
Misc.
12-
ベネッセコーポレーション VIEW next 高校版, Oct, 2024
-
月刊『先端教育』(先端教育機構 出版部), 22-23, Jul, 2024
-
教育展望(一般財団法人 教育調査研究所), 69(8) 11-17, Sep, 2023
-
「書斎の窓」有斐閣, (684) 53-55, Nov, 2022
-
Jul, 2020
-
日本教育心理学会総会発表論文集, 60 98-99, 2018
-
「学生を自己調整学習者に育てる」, 1-224, Jul, 2017
-
日本教育心理学会総会発表論文集, 57(57) 426-426, Aug 19, 2015
-
平成26年度京都教育大学教育改革・改善プロジェクト報告書, Mar, 2015
-
「自己調整学習ハンドブック」, 1-434, Sep, 2014
-
日本教育心理学会総会発表論文集, 52(52) 307-307, Jul, 2010
Major Books and Other Publications
23-
明治図書, Dec, 2021
-
ミネルヴァ書房, Mar, 2021
-
有斐閣, Feb, 2021
-
金子書房, Sep, 2020
-
八千代出版, Jul, 2020
-
福村出版, Apr, 2020
-
ミネルヴァ書房, Mar, 2019
-
ミネルヴァ書房, Feb, 2019
-
学文社, Dec, 2018
-
北大路書房, Apr, 2016
Presentations
9-
敬愛高等学校 講演, Mar 18, 2025
-
熊本大学教職大学院情報教育研修会/NITS・教職大学院等コラボ研修プログラム支援事業 講演, Dec, 2024
-
令和6年度 鹿児島市立山下小学校公開研究会 講演, Nov, 2024
-
日本発達心理学会第35回大会/会員企画自主シンポジウム, Mar 7, 2024
-
日本発達障害学会第58回研究大会(2023年)/実行委員会企画シンポジウム, Nov 5, 2023
-
日本教育心理学会第 65 回(2023 年)総会/会員企画シンポジウム
-
日本教育心理学会総会第64回総会/学会企画シンポジウム, Aug 12, 2022
-
日本LD学会第30回大会 Invited
-
日本教育心理学会総会第63回総会/学会企画シンポジウム
Major Teaching Experience
41-
2020
-
2019
-
2019
-
2016 - 2016
-
2012 - 2016
-
2007 - 2007
Major Research Projects
14-
Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research (B), Grant-in-Aid for Scientific Research (B), Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2020 - Mar, 2023
-
Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research (B), Grant-in-Aid for Scientific Research (B), Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2020 - Mar, 2023
-
Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2019 - Mar, 2022
-
科学研究費助成事業, 基盤研究(C), 日本学術振興会, 2020 - 2022
-
科学研究費助成事業, 基盤研究(C), 日本学術振興会, Apr, 2017 - Mar, 2020
-
科学研究費助成事業, 基盤研究(C), 日本学術振興会, Apr, 2014 - Mar, 2017
-
第9回 児童教育実践についての研究助成事業, 公益財団法人 博報児童教育振興会, Apr, 2014 - Mar, 2015
-
科学研究費助成事業, 若手研究(B), 日本学術振興会, Apr, 2011 - Mar, 2013
-
科学研究費助成事業, 若手研究(B), 日本学術振興会, Apr, 2009 - Mar, 2011
Major Academic Activities
9Media Coverage
4-
中日新聞, Sep, 2020
-
河合塾, Guideline7・8月号, Jul, 2020
-
朝日新聞, May, 2020
-
Apr, 2014
Major Other
1-
Apr, 2024Takamichi ITO, and Takatoyo UMEMOTO (2022). Self-Regulation, Co-Regulation, and Socially Shared Regulation of Motivation for Collaborative Activity: Comparison Between University Students and Working Adults. Japanese Psychological Research, 64(4), 397-409.
Social Activities
5