SAITO Masayuki

J-GLOBAL         Last updated: Nov 26, 2019 at 02:47
 
Avatar
Name
SAITO Masayuki
Affiliation
Ritsumeikan University
Section
College of Business Administration, Department of International Business Administration
Job title
Professor
Degree
Master of Economics
Other affiliation
Ritsumeikan UniversityRitsumeikan University

Research Areas

 
 

Education

 
 
 - 
1977
Division of Economics, Faculty of Economics, Kyoto University
 
 
 - 
Mar 1985
Business Administration, "Graduate School, Division of Economics", Kyoto University
 

Published Papers

 
International Brand Marketing of Henkel KGaA in Germany after WWⅡ
Saito, Masayuki
『立命館経営学』   57(5) 127-146   Jan 2019
ヘンケル社のブランド・マーケティングの成立過程とその意義
齋藤雅通
『立命館経営学』   56(4) 21-40   Nov 2017
Acceptance of American Budgeting in Germany
Masayuki SAITO
The Ritsumeikan Business Review   55(3) 55-77   Dec 2016
J. O. McKinsey's Thoery of Budgetary Control
Saito, Masayuki
Rikkyo Economic Review   61(4) 27-50   Mar 2008
Formation of Business Budgeting in the U.S., 1910s
Saito,Masayuki
Ritsumeikan Business Review   46(1) 21-45   May 2007

Books etc

 
グローバル競争と流通・マーケティング:流通の変容と新戦略の展開
齋藤雅通・佐久間英俊(共編)
ミネルヴァ書房   Jan 2018   ISBN:978-4623082216
製配販をめぐる対抗と協調 -サプライチェーン統合の現段階―
木立真直
白桃書房   Oct 2013   ISBN:978-4-561-66199-3
海外企業のマーケティング
マーケティング史研究会
同文舘出版   Dec 2010   ISBN:978-4-495-64381-2
ヨーロッパのトップ小売業-その史的展開-
マーケティング史研究会編
同文舘出版   Oct 2008   ISBN:978-4-495-64221-1
現代流通入門
加藤義忠・齋藤雅通・佐々木保幸(編著)
有斐閣   May 2007   ISBN:978-4-641-18351-3

Conference Activities & Talks

 
20世紀ドイツのヘンケル社のブランド・マーケティングの形成過程   -国際比較・交流の視点からのドイツ的マーケティングの検証-
日本流通学会関西中四国部会第125回定例研究会   22 Dec 2018   
1920-1930年代GMにおける成長戦略と事業部制管理の検証
会計理論学会   2004   

Teaching Experience