KAWABATA Moto'o

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Name
KAWABATA Moto'o
Affiliation
Kwansei Gakuin University
Section
Business Administration
Job title
Professor
Degree
Others, Master of Literature

Research Areas

 
 
  • Business administration / Commerce / 

Education

 
 
 - 
1985
Graduate School, Division of Letters, Osaka City University
 

Published Papers

 
川端 基夫
商学論究   63(2) 1-37   Oct 2015
川端 基夫
商学論究   62(1) 41-59   Jul 2014
川端 基夫
流通研究   15(2) 3-23   Mar 2013   [Refereed]
KAWABATA Moto'o
Annals of the Association of Economic Geographers   56(4) 234-250   Dec 2010
As well as Japanese retailers and restaurant chains, increasing numbers of Japanese consumer goods manufacturers are entering Asia's growing consumer markets. The background to this sees the growth of Japan's domestic market slowing down, and more...
KAWABATA Moto'o
The journal of business studies, Ryukoku University   49(4) 1-21   Mar 2010
KAWABATA Moto'o
The journal of business studies, Ryukoku University   49(1) 1-22   Jun 2009
Kawabata Motoo
Journal of Marketing & Distribution   11(2) 93-111   2008   [Refereed]
本稿は、わが国で研究が遅れてきたフランチャイズ (FC) 方式での海外進出に焦点をあて、日系FC企業の国際化実態を基に、新たな分析フレームを提起したものである。結論的には、従来英語圏の研究で指摘されてきた「資源制約理論」や「エージェンシー理論」に依拠するよりも、海外の現地本部や店舗に対する統治 (統制) のあり方、つまり統治の「手段」と統治の「程度」の視点 (分析軸) から捉える方が、進出後の実態分析には有効であることが判明した。そこで、その2つの分析軸の組み合わせからなるフレームで主体特...
KAWABATA Motoh
The journal of business studies, Ryukoku University   45(3) 76-91   Dec 2005
KAWABATA Motoh
The journal of business studies, Ryukoku University   43(2) 44-60   Aug 2003

Misc

 
鈴木 洋太郎, 川端 基夫, 山本 俊一郎
人文地理   66(4) 378-381   2014
KAWABATA Moto'o
ABSTRACTS of the Annual Meeting, The Human Geographical Society of Japan   2009(0) 4-4   2009
日本の少子高齢化や人口減少は,日本企業の目を海外市場開拓に向けさせている。実際,消費財メーカーの海外売上比率は急速に高まりつつあり,政府も日本企業による海外市場開拓を積極的に支援する姿勢を示している。このような海外市場の開拓は,いうまでもなく国際マーケティング「実務」であり,そこでは「市場特性」の理解が問題となる。とはいえ,この実務を支える理論は極めて貧困である。テクニカルな手法開発は別として,海外市場の特性をどう捉えるのかといった根本的な議論をする際の基盤がないのである。結果,曖昧な異文...
柳井 雅人, 宮町 良広, 原 真志, 川端 基夫
Annals of the Association of Economic Geographers   49(5) 497-499   Dec 2003
The Progress of Out-of-Town Retailing and City Center in Swansea UK
The Journal of Business Studies Ryukoku University   42(3)    2002
川端 基夫
Annals of the Association of Economic Geographers   47(4)    Dec 2001
International Expansion of Japanese Retailers and Ethnic Enclaves.
The Journal of Business Studies Ryukoku University   40(2) 33-52   2000
An Analysis of Overseas Store -based Activities of Japanese Retailers-
Journal of Marketing & Distribution   2(2) 29-45   1999
Why have Japanese Retailers crossed the borolers.
The Journal of Business Studies Ryukoku University   39(2) 1-17   1999
Overseas Store Location of Japanese Retailers in Asia : with special reference to the behavior in Taiwan
The Journal of Business Studies Ryukoku University   36(3) 64-81   1996
The Land Suitable for Industrial Use and the Policy of Industiral Sites-the Case of Shiga Prefecture-
The Ryukoku Journal of Humanities and Science   13(2)    1992

Books etc

 
The Internationalization of Japanese Retailers : Locations and Strategys
Shinhyoron   2000   
The Illusion of Asian Markets
Shinhyoron   1999   
Information Technology and Regional Commerce
Chikura   1997   

Research Grants & Projects

 
The Study on the Internationalization of Distribution Industries
The Study on Industrial Location
The Study on Asian Markets