TANEDA JOE

J-GLOBAL         Last updated: Nov 26, 2019 at 02:56
 
Avatar
Name
TANEDA JOE
Affiliation
Ritsumeikan University
Section
College of Sport and Health Science, Department of Sport and Health Science
Job title
Professor
Degree
Master of Business Administration(Ritsumeikan University)
Other affiliation
Ritsumeikan UniversityRitsumeikan UniversityRitsumeikan UniversityRitsumeikan University

Research Areas

 
 

Education

 
 
 - 
Mar 1983
立命館大学
 
 
 - 
1991
Business Management Major, Graduate School, Division of Administration, Ritsumeikan University
 

Published Papers

 
How is e-Sports related to Creation a Customer in Sports?
Joe Taneda
Civilization and Management 2019   (第14)    Nov 2019
北海道日本ハムファイターズの顧客創造 -北海道へのフランチャイズ移転を契機として-
種子田穣
CREATE A CUSTOMER   143-162   Mar 2019
わが国におけるスポーツビジネス研究の前提となるもの -ドラッカー経営学を手掛かりに-
種子田穣
Civilization and Management   13 93-103   Nov 2016
Creative Innovation in Japanese Sports Market
種子田穣
立命館経営学   54(4) 65-76   Jan 2016
プロスポーツにおける顧客創造
種子田穣
ドラッカー学会年報「文明とマネジメント─マネジメントの新領域」   11 165─181   Nov 2014

Books etc

 
ベイシック会社経理入門(第3版)
種子田穣・金森絵里
中央経済社   Sep 2008   
アメリカンスポーツビジネス─NFLの経営学─
角川学芸出版   Mar 2008   
ベイシック会社経理入門(第2版)
種子田穣・金森絵里
中央経済社   Oct 2005   
史上最も成功したスポーツビジネス
小沢道紀, 杉山大門
毎日新聞社   Jul 2002   
ベイシック会社経理入門
金森絵里
中央経済社   Sep 2000   

Conference Activities & Talks

 
プロスポーツ組織の社会的責任─アメリカの事例に学ぶコミュニティとの価値共創戦略─
新潟経営大学スポーツビジネスセミナー   10 Oct 2011   
震災とスポーツマネジメント
日本スポーツ産業学会第20回大会   17 Jul 2011   
カレッジスポーツの可能性
『大学時報』日本私立大学連盟、333号、pp.16─31   Oct 2010   
スポーツのブランド力
日本スポーツマネジメント学会第2回全国大会   Oct 2009   
アメリカン・プロスポーツビジネスと地域貢献─National Football Leagueのビジネスを事例に─
第3回ドラッカー学会   Nov 2008   

Teaching Experience

 

Works

 
Social Responsibilty of Professional Sports
The Others   Nov 2019 - Nov 2019