Profile Information

Affiliation
助教授, 元関西外国語大学

J-GLOBAL ID
200901057958627777
researchmap Member ID
1000174014

1.Temple大学(大阪)、British Council Seminar at Chester College, Exeter College of Oxford University,Senandoh University, Harvard Graduate School, Kagan & Kagan Workshop, Hawaii Universityなど、内外のセミナーで4技能、文法、語彙などの英語教育指導法を学ぶ。1993年に、The Environmental Factors in Second Language Acquisition and Learning The Effects of Parental Speech on Cognitive Developmentについて関西外国語大学にて博士号取得。その後、IATEFL、AILA、TESOL,Philippinesの国際言語学会で発表。代表的な論文と著書は下記の通りである。
2. Form-Focused Instruction and Second Language Proficiency (RELC Journal SEAMEO Language Centre Volume 26 Nr.1 95~115頁 (1995)
3.The Influence of Cognitive Development in EFL/ESL(L2)Learning and Environmental Variables のタイトルで国際応用言語学会フインランド大会(AILA,1997)で発表し、Communication & Cognition:Communication, Cognition, and Second Language AcquisitionAn International Inter- disciplinary Quarterly Journal, 1997 Belgium. Vol. 30, No.1/2 pp.151~174に掲載される。
4.Reading Strategies and Extensive Reading in EFL Classes
.RELC Journal SEAMEO Regional Language Centre Singapore, Vol.30, No.2 pp. 114~132 (1999)
5.単著3冊、共著12冊
1)The Environmental Factors in Second Language Acquisition and Learning The Effects of Parental Speech on Cognitive Development
(関西外国語大学文化研究所出版,1995)
2)『外国語学習に影響を及ぼす親と子のコミュニケーション-外国語学習・認知能力・親子言語相互交渉―』(風間書房,2004) (文部科学省成果公開促進費補助費出版)
3) 『MI(多重知能)理論を応用した新英語指導法―個性を尊重し理解を深めあう協同学習』(くろしお出版,2011)

Papers

  6

Misc.

  51

Books and Other Publications

  16

Presentations

  45