TSURUMAKI Masako

J-GLOBAL         Last updated: Sep 30, 2019 at 20:19
 
Avatar
Name
TSURUMAKI Masako
Affiliation
Fukushima University
Section
Faculty of Human Development and Culture
Job title
Professor
Degree
Master of Education(Fukushima University)
Research funding number
40272091

Research Areas

 
 

Education

 
 
 - 
1989
Graduate School, Division of Education, Fukushima University
 
 
 - 
1982
Faculty of Education, Fukushima University
 

Published Papers

 
Construction of patterns considering spatial configuration between radicals of Japanese Kanji and their complexity ratings.
Takahashi. J. & Tsurumaki. M.
Tohoku Psychologica Folia   77 41-47   2018   [Refereed]
Attitudes Formation of Japanese Teachers toward Inclusive Education System.
Takahashi, J.,Tsurumaki, M., and Ozeki, A.
Tohoku Psychologica Folia   75 1-8   2016   [Refereed]
Mental rotation of viewpoint-dependent/independent features in children with difficulty in Japanese Kanji Writing
Takahashi, J., Tsurumaki, M., Tamaki, K., Takaya, R., Sato, T.
Journal of Special education research   13(2) 35-43   2015   [Refereed]
Visuomotor Abilities in Children with Low Birth Weight:A Review and Suggestions for Future Research
Takahashi,J., Takaya, R., Harano, A., Sato, T., Tsurumaki, M.
Tohoku Psychologica Folia   72 7-15   2013   [Refereed]
The effect of negatively worded measures of self-esteem on children
Tsurumaki, M., Nihei, Y., & Sato, T.
Social Behavior and Personality   37(10) 1383-1384   2009   [Refereed]

Misc

 
発達障害の幼児や児童を持つ母親同士による小学校入学前後の時期に特化した相互サポート体制の実践的研究
   2017
小さく生まれた子どもに関する実証的研究−4年間のあゆみ−
鶴巻正子・原野明子・高谷理恵子・佐藤拓ほか 
日本学術振興会平成23年度科学研究費補助金(基盤(B))助成      2015
一般社団法人国立大学協会平成25年度震災復興・日本再生支援事業「福島県立富岡養護学校支援」
   2014
発達障害児を取り巻く保護者・教師・特別支援学校教諭志望学生に対する包括的支援を目指した福島大学モデルの開発
   2014
福島県内の特別支援学校に在籍する子ども達への学び・遊び支援
鶴巻正子・松崎博文
   2013

Conference Activities & Talks

 
教師が感じる発達障害児にとっての「うれしい活動・楽しい活動」
鶴巻正子・仁平義明・佐藤拓
東北心理学研究 第62号   Jul 2012   
高機能自閉症幼児のソーシャルスキル向上をめざした支援〜福島大学「つばさ教室」での取り組み〜
第25回日本教育大学協会全国特殊教育部門合同研究集会鳥取大会 (鳥取大学)   Dec 2005   
注意欠陥/多動性障害児における書字行動の獲得−構成反応見本合わせ法による効果−
日本特殊教育学会第43回大会 (金沢大学)   Sep 2005   
構成反応見本合わせ課題によるAD/HD児への書字指導−漢字の左右の構成部分を組み合わせて−
日本行動分析学会第23回年次大会 (常盤大学)   Jul 2005   
Acquisition process in Learning Handwriting Chinese Characters to Children with Learning Disabilities
Association for Behavior Analysis International 31st Annual ABA Convention (Hilton Chicago)   May 2005   

Works

 
A Study of Early Intervention to the Infant with Developmental Disabilities.
2001

Research Grants & Projects

 
Acquition of textual behavior or writing behavior and self-disgust in children with Attention-Deficit/Hyperactivity Diorder
Grant-in-Aid for Scientific Research
Project Year: 2002 - 2005
A study of Early Intervention to the Infant with Developmental Disabilities
Project Year: 2001   
Acquisition of Textual Behavior in Children with Mental Retardation
Project Year: 1987