ADACHI Minoru

J-GLOBAL         Last updated: Nov 27, 2018 at 12:44
 
Avatar
Name
ADACHI Minoru
Affiliation
Okayama University
Degree
(BLANK), (BLANK)

Research Interests

 
 

Research Areas

 
 

Published Papers

 
親の運動嗜好と子どもの体力との関連性の検討
長野 真弓, 足立 稔
発育発達研究   (78) 24-34   Mar 2018
笹山 健作, 西原 智子, 大口 正行, 芝田 孝, 足立 稔
体育学研究   62(1) 203-214   Jun 2017
Ishii K, Shibata A, Adachi M, Oka K
Perceptual and motor skills   123(2) 445-459   Oct 2016   [Refereed]
Sports activity in childhood is related to lower risk of symptoms of depression in junior high school boys: Two-year follow-up study
Nagano Mayumi, Adachi Minoru
JOURNAL OF PHYSICAL ACTIVITY & HEALTH   15(10) S145   Oct 2018   [Refereed]

Misc

 
Relationship between Onset of Blood Lactate Accumulation andthe Performance of Long Distance Running in High School Students
the Bulletin of Faculty of Education Okayama University   (101) 115   1996
Stroke-prone Spontaneously Hypertensive Rats and Salt-Sensitivity
the Bulletin of Faculty of Education Okayama University   (102) 123   1996
Estimation of Running Speed corresponding to Onset of Blood Lactate Accumulation from 5000m and 10000m Running
the Bulletin of Faculty of Education Okayama University   (103) 85   1996
A study of Long distance running unit used by stepwise running test.
Studies in curriculum research and development   15 95-107   1997
A class Pratice in Hurdling used VTR and Study of the Class Contents
Okayama Journal of Physical Education   (5) 9-17   1998

Conference Activities & Talks

 
客観的データに基づく学校教育方針決定への支援 子どもの「生きる力」を向上させる取り組みの一例
長野 真弓, 足立 稔
日本健康教育学会誌   Jun 2017   
形態と身体組成の組み合わせで分類した中学生の体力と生活習慣の特徴
土井 章, 笹山 健作, 深山 知子, 石井 香織, 岡 浩一朗, 足立 稔
体力科学   Dec 2015   
小学生から中学生にわたる3年間の形態、体力、身体活動量の関連
笹山 健作, 足立 稔
体力科学   Dec 2015   
中学生の首尾一貫感覚(ストレス対処能力)と関連する健康行動・意識の探索
長野 真弓, 足立 稔
体力科学   Dec 2014   
やせ体型の中学生における体力と生活習慣の特徴について
土井 章, 笹山 健作, 足立 稔
体力科学   Dec 2014   

Research Grants & Projects

 
Study on Exercise and Sports in Health and Nutrition
Relationship amang physical activity, physical fitness and life style in Japnese children.