Iwata Yoshinari

J-GLOBAL         Last updated: Dec 7, 2018 at 10:07
 
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Name
Iwata Yoshinari
Affiliation
Aichi University of Education
Section
Faculty of Education, Educational Sciences, Department of Special Education
Job title
Associate Professor
Degree
Master Degree of Education(Tohoku University)

Research Areas

 
 

Academic & Professional Experience

 
1999
 - 
2003
,Assistant, Faculty of Education, Aichi University of Education
 
2003
 - 
2008
,Assistant Professor, Faculty of Education, Aichi University of Education
 
2008
 - 
Today
,Associate Professor, Faculty of Education, Aichi University of Education
 

Education

 
 
 - 
1999
Graduate School, Division of Education, Tohoku University
 

Misc

 
藤嶋桃子, 岩田吉生
障害者教育・福祉学研究(Web)   14 43‐48 (WEB ONLY)   Mar 2018
吉川智子, 岩田吉生
障害者教育・福祉学研究(Web)   13 127‐135 (WEB ONLY)   Mar 2017
吉川智子, 松岡理奈, 池田勝久, 岩田吉生
障害者教育・福祉学研究(Web)   12 43‐46 (WEB ONLY)   Mar 2016
岩田吉生, 吉川智子
障害者教育・福祉学研究(Web)   12 37‐42 (WEB ONLY)   Mar 2016
相羽 大輔, 岩田 吉生, 小田 侯朗, 青柳 まゆみ, 飯塚 一裕, 萩原 拓, 齊藤 真善, 蔦森 英史, 濵田 豊彦, 澤 隆史, 冨永 光昭, 井坂 行男, 西山 健
障害者教育・福祉学研究   12 173-177   Mar 2016
本稿はHATOプロジェクトに参加する4 つの教員養成系大学(北海道教育大学札幌校・旭川校,愛知教育大学,東京学芸大学,大阪教育大学)に実施した障害学生支援の実態調査に関する中間報告であった。各大学に質問紙調査を実施した結果,各大学の支援体制や支援活動の状況が整理できた。このうち,支援体制についてみると,専門委員会,支援部署,学内規定を持つ大学は2 校しかないことが示された。支援活動については,支援体制が整備されなければ実施しにくい内容(懇談会・支援者養成・理解啓発活動)と支援体制がなくても...

Research Grants & Projects

 
Study on Communication of Hearing Impaired People
Project Year: 1996   
Study on Language Development of the children with Communication Disorders
Project Year: 1999