SHIMIZU Nobutoshi

J-GLOBAL         Last updated: Aug 6, 2017 at 23:04
 
Avatar
Name
SHIMIZU Nobutoshi
Affiliation
University of Marketing and Distribution Sciences
Section
Faculty of Commerce, Department of Marketing and Distribution Sciences
Job title
Associate Professor
Degree
Doctor of Commerce(Kobe University)

Research Areas

 
 

Academic & Professional Experience

 
Mar 2009
 - 
Aug 2009
Visiting Professor, University of Vaasa (Finland)
 
Sep 2008
 - 
Feb 2009
Visiting Professor, Ryerson University (Canada)
 
 
 - 
2009
2008 Sep. - 2009 Feb. Ryerson Univ.(Canada), Visiting Professor
 
2003
 - 
2004
Univirsity of Marketing and Distribution
 
2004
   
 
- University of Marketing and Distribution
 
2000
 - 
2003
Nara Univirsity, Faculty of Sociology,
 
 
   
 
Assistant Professor
 
 
   
 
Sciences, Faculty of Commerce,
 
 
   
 
Assistant Professor
 
 
   
 
Sciences, Faculty of Commerce,
 

Education

 
 
 - 
2000
Graduate School, Division of Administration, Kobe University
 
 
 - 
1995
Faculty of Management, Kobe University
 

Published Papers

 
Ari Huuhka, Nobutoshi Shimizu, Martti Laaksonen
European Retail Research   149-172   Dec 2010   [Refereed]
In the Japanese convenience store business Lawson has applied format variation (the creation and development of branded sub-formats) most intensively and is now implementing multi-format strategy. Until the change of governance in 2001 Lawson's st...
清水 信年
Journal of the University of Marketing and Distribution Sciences. Distribution sciences & business administration   22(2) 177-192   Jan 2010
SHIMIZU NOBUTOSHI
Bus Insight   (56) 20-35   Jan 2007   [Invited]
清水 信年
Bulletin of Research Institute   (11) 139-153   2003
本研究は、近年の情報通信技術環境の変化にともない、製造企業の製品開発スタイルにも変化が起こりつつある状況をふまえ、「インターネットを利用した製品開発活動1)」についてその現状と課題を把握することを目的とするものである。
清水 信年
奈良大学紀要   (30) 185-200   Mar 2002
本稿では、奈良大学社会学部の平成13年度前期開講科目として行なわれた「地域デザイン特殊講義」における新しい講義スタイルの試みについて報告する。この講義の特徴は、まず第一に、実務界でご活躍の企業・団体の4名の方々を招聘し、実際に教壇に立っていただき講義をしていただくという点である。そして第二に、そうしたお話の内容に関して教員が概念・理論枠組みを用いて整理し、学生に講義をするという点である。これは、欧米の大学におけるMBA(経営学修士)コースにおいて実施されているケースメソッドと呼ばれる手法の...
Shimizu Nobutoshi
The Rokkodai ronshu. Keieigaku-hen   44(1) 145-161   Jul 1997

Misc

 
東 利一, 清水 信年, 高橋 広行
流通科学大学教学支援センター紀要 = Journal of the Center for the Promotion of Higher Education and Learning   (1) 67-83   Mar 2014
Tamura Yuichiro, Yasukata Kenji, Shimizu Nobutoshi, Kato Keiichiro, Kato Masahiro
Journal of the Center for Research and Development in Higher Education, University of Marketing and Distribution Sciences   1 45-53   Apr 2005

Works

 
Development of short case study materials for marketing education
2004 - 2005

Research Grants & Projects

 
Study on Product Development
Project Year: 2001 - 2010
Study on Management of Product Concept
Project Year: 2001 - 2010
Relation between Marketing Research and Product Development
Project Year: 2001 - 2010
Product Concept Planning with Internet Research
Project Year: 2001 - 2010
Product Concept Planning with Internet Research