NAKAMICHI Keito

J-GLOBAL         Last updated: Apr 30, 2019 at 18:16
 
Avatar
Name
NAKAMICHI Keito
Affiliation
Chiba University
Section
Faculty of Education
Degree
Ph. D(Tokyo Gakugei University)
ORCID ID
0000-0003-4786-0529

Research Areas

 
 

Academic & Professional Experience

 
 
 - 
Today
Associate Professor, Faculty of Education, Chiba University
 
 
   
 
Associate Professor, Shizuoka University Faculty of Education - Major in Developmental Education
 

Education

 
 
 - 
2007
Graduate School, Division of School Education, Tokyo Gakugei University
 
 
 - 
2004
Graduate School, Division of Education, Chiba University
 
 
 - 
2002
Faculty of Education, Chiba University
 

Published Papers

 
Early Child Developmet and Care      Apr 2019   [Refereed]
Young children's use of facial and bodily cues to infer other's emotions.
NAKAMICHI Keito
Bulletin of the Faculty of Education, Chiba University   67 285-292   Mar 2019
中道 圭人
静岡大学教育学部研究報告. 人文・社会・自然科学篇 = Bulletin of the Faculty of Education, Shizuoka University. 静岡大学教育学部 編   (68) 63-70   Feb 2018
中道 圭人
発達心理学研究 = The Japanese journal of developmental psychology   28(4) 210-220   Dec 2017   [Refereed]
Nakamichi K
Psychological reports   33294117709260   Jun 2017   [Refereed]
中道 圭人
静岡大学教育学部研究報告. 人文・社会・自然科学篇 = Bulletin of the Faculty of Education, Shizuoka University. 静岡大学教育学部 編   (67) 137-145   Feb 2017
Nakamichi Keito
Bulletin of the Faculty of Education , Shizuoka University. Social and natural sciences and liberal arts series   66 85-92   Feb 2016
中道 圭人
教科開発学論集 = Studies in subject development   (4) 1-11   2016   [Refereed]
本研究は、小学生におけるネガティブな情動が複合的な実行機能課題の遂行に及ぼす影響を検討した。小学1・3・5年生74名が調査に参加し、2度の個別面接を受けた。実行機能の測度として子ども用ウィスコンシン・カード分類課題(WCST-KFS:小林,1999)、ネガティブな情動を喚起する映像刺激として日本語版MISC(中澤,2010)の改訂版をそれぞれ用いた。面接の第1 セッションで、参加児はニュートラルな(特定の情動を喚起しない)状態でWCST-KFS を行った。面接の第2セッションで、参加児は情...
Nakamichi Keito
Bulletin of the Faculty of Education , Shizuoka University. Social and natural sciences and liberal arts series   65 89-100   Feb 2015
Nakamichi Keito
Bulletin of the Faculty of Education , Shizuoka University. Social and natural sciences and liberal arts series   64 101-111   Feb 2014
Nakamichi Keito
Bulletin of the Faculty of Education , Shizuoka University. Social and natural sciences and liberal arts series   63 109-121   Feb 2013
中道 圭人
教科開発学論集 = Studies in subject development   (1) 91-101   2013   [Refereed]
静岡大学大学院教育学研究科
中道 圭人
発達研究 : 発達科学研究教育センター紀要   27 39-47   2013   [Refereed]
NAKAMICHI Keito
Tokoha Gakuen University Research Review   (32) 125-141   Mar 2012
中道 圭人
Tokoha Gakuen University research review. Faculty of Foreign Studies   (27) 229-245   Mar 2011
中道 圭人
Tokoha Gakuen University research review, Faculty of Education   (31) 47-62   Mar 2011
中道 圭人
Tokoha Gakuen University research review, Faculty of Education   (30) 203-214   Mar 2010
中道 圭人
Tokoha Gakuen University research review. Faculty of Foreign Studies   (25) 249-261   Mar 2009
中道 圭人
Tokoha Gakuen University research review, Faculty of Education   (29) 51-60   Mar 2009
中道 圭人
Tokoha Gakuen University research review, Faculty of Education   (28) 171-181   Mar 2008
中澤 潤, 中道 圭人, 朝比奈 美佳, 古賀 彩
千葉大学教育学部研究紀要   56 125-130   Mar 2008
本研究では,音楽や造形の熟達者と非熟達者の幼少期の環境の違いを検討した。調査1(N =307)では音楽専攻の大学生と,調査2(N =216)では造形専攻の大学生と他の学問を専攻する大学生を比較した。その結果,音楽や造形に熟達している大学生は,そうでない大学生に比べ,幼少期の音楽や造形に関する物理的な環境や人的な環境が整っていたことが示された。さらに,物理的な環境より人的な環境が音楽や造形の熟達には影響している可能性が示された。This study examined differences ...
中澤 潤, 中道 圭人
千葉大学教育学部研究紀要   55 97-105   Feb 2007
発達精神病理学研究において,幼児期の行動が後の適応にどのように関連するかが大きな関心となっている。そのような関連を実証的に検討するために,幼児期の子どもの行動特徴を把握するための査定用具は重要である。本研究は,その査定用具として,教師による子どもの行動評定尺度であるCBS (Child Behavior Scale) の日本版の作成を行なった。日本の幼児においてもオリジナルのCBSと同様の「攻撃」「向社会」「非社交」「被排斥」「不安-怖がり」「過活動-妨害」の6因子が見出された。各尺度の内...
NAKAZAWA Jun, SUGIMOTO Naoko, NAKAMICHI Keito
Bulletin of the Faculty of Education, Chiba University   54 159-165   Feb 2006
The university student's naive concept of "development", "growth", and "maturity" was examined by using the picture drawing. In general, students depicted picture that reveal qualitative increasing from birth to adolescence and adulthood in all "d...
NAKAZAWA Jun, NAKAMICHI Keito, TOYOSHIMA Miyuki, KONNO Mika
Bulletin of the Faculty of Education, Chiba University   54 151-158   Feb 2006
This study examined the effects of sibling relationship on elder child's instructional behavior to younger children. Ex. 1 (39 pair of a third grader and a first grader siblings) showed that the elder sister teach younger sibling compared with the...
NAKAZAWA Jun, NAKAMICHI Keito, OSAWA Kiyoko, HARIYA Hiromi
Bulletin of the Faculty of Education, Chiba University   53 193-202   Feb 2005
This study focused on the picture of picture-books. Pilot study (N=22) examined 5-year old children's preference of a picture, and found they prefer the "adorable/cute (kawaii) pictures". Then, first experiment (N=21) examined whether the type of ...
NAKAMICHI K
Psychologia   47(4) 238-249   Dec 2004   [Refereed]
NAKAMIHCI Keito, NAKAZAWA Jun
Bulletin of the Faculty of Education, Chiba University   51 173-179   Feb 2003
This research examined the relationships between paternal/maternal authoritative, authoritarian, and permissive childrearing styles (based on the responsibility and control childrearing dimensions of Baumrind), and reactive and proactive aggressiv...

Conference Activities & Talks

 
Young children's counterfactual thinking encouraged by the negative emotions of others.
NAKAMICHI Keito
Society for Research in Child Development Biennial Meeting   Mar 2019   
The role of executive function in academic achievement and peer popularity: One-year longitudinal study across first and second grades.
NAKAMICHI Keito
25th biennial meeting of the Internationa Society for the Study of Behavioural Development   Jul 2018   
The contributions of executive functions, theory of mind, and social-problem-solving to 1st grader's school adjustment.
Keito Nakamichi
Society for Research in Child Development Biennial Meeting   Apr 2017   
Mediators between hot/cool executive function and peer popularity in preschool children.
Keito Nakamichi
24th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development   Jul 2016   
The influence of the reversibility of event on young children's counterfactual thinking.
Keito Nakamichi
31th International Congress of Psychology   Jul 2016   
Differences in young children's counterfactual thinking in physical and psychological.
Keito Nakamichi
Society for Research in Child Development Biennial Meeting   Mar 2015   
Young children's counterfactual reasoning about physical, psychological, and biological domain
Keito Nakamichi
Society for Research in Child Development Biennial Meeting   Apr 2013