ONZO, Naoto

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Name
ONZO, Naoto
E-mail
naotowaseda.jp
Affiliation
Waseda University
Section
Faculty of Commerce School of Commerce
Job title
Professor
Research funding number
70194652

Research Areas

 
 
  • Management / Commerce / Marketing,Consumer Behavior

Published Papers

 
New Product Creativity Antecedents and Consequences: Evidence from South Korea, Japan, and China
Cheryl Nakata, Gaia Rubera, Subin Im, Jae H. Pae, Hyun Jung Lee, Naoto ONZO, and Heungsoo Park
35(6) 1-21   Nov 2017   [Refereed]
The Emergence of Internet Shopping in Japan: Identification of Shopping Orientation-Defined Segments
Journal of Marketing Theory and Practice   15(2) 166-177   2007   [Refereed]
マーケティング視点による住宅業界の再考
『住・生活研究』東新住建株式会社 経営研究所 マーケティング研究所   (1) 5-14   May 2006
コモディティ化市場における市場参入戦略の枠組み
組織科学   39(3) 19-26   Mar 2006
モバイルによるマーケティング革新
25(4) 73-80   Mar 2006   [Invited]
習慣型購買商品におけるブランド選択と陳列効果〜競争地位別にみた反応関数の違い〜
25(3) 41-53   Jan 2006
小売陳列スペースの効果的マネジメント〜フィールド実験による検証〜
『マーケティング・ジャーナル』日本マーケティング協会   25(2) 80-92   Sep 2005
市場参入戦略の枠組み
『ビジネスインパクト』ソフトバンクパブリッシング株式会社   6 10-15   Jun 2005
Overcoming Informal Trade Barriers among Japanese Intermediaries: An Attitudal Assesment
Agribusiness   21(1) 53-63   2005   [Refereed]
日本のマーケティング教育者の倫理観
『マーケティング・ジャーナル』日本マーケティング協会   23(2) 42-56   Sep 2003

Misc

 
ラテラル・シンキング-新しいアイデアをもたらすための新製品発想法-
『ビジネスインパクト』ソフトバンクパブリッシング株式会社   10 26-29   Jun 2006   [Invited]
顧客志向を実現する3つのキーワード
『ビジネスインパクト』ソフトバンクパブリッシング株式会社   8 32-37   Nov 2005   [Invited]
強いブランドはどうやって育成すればよいのか
『チェーンストアエイジ』ダイヤモンド・クリードマン社   111   Sep 2005   [Invited]
消費者行動研究を振り返って
日本消費者行動研究学会      Jun 2005
マーケティング 最終目標は販売を不要にすること
『AERA MOOK 新版 経営学がわかる。』朝日新聞社   50-55   Mar 2005   [Invited]
STPマーケティングの限界
24(4) 2-3   Mar 2005
マーケティングをいかにして学ぶか
『Think!』東洋経済新報社   (10) 60-64   Jul 2004   [Invited]
The Emergence of Internet Shopping in Japan: Identification of Shopping Orientation-Defined Segments
Proceedings of the Academy of Marketing Science      May 2004
なぜ企業はシェアで失敗するのか!
『エコノミスト』毎日新聞社   (21日号) 61   Oct 2003   [Invited]
デフレ期こそ必要なマーケティング発想
『エコノミスト臨時増刊』毎日新聞社   11-13   Oct 2003   [Invited]

Books etc

 
マーケティング10の大罪
東洋経済新報社   Feb 2005   
製品開発における顧客志向と顧客代行
『製品・ブランド戦略』有斐閣   Sep 2004   
強いブランド構築の考え方
『マーケティング・リボリューション』有斐閣   Jul 2004   
消費者行動と広告
Mar 2004   
コトラーのマーケティング・コンセプト
東洋経済新報社   May 2003   
ブランド要素の戦略論理
早稲田大学出版部   Nov 2002   
コトラーのマーケティング・マネジメント基本編
Oct 2002   
コトラーのマーケティング・マネジメント
Nov 2001   
インターネット・ブランディング11の法則
東急エージェンシー   Jun 2001   
インターネットがマーケティングに及ぼすインパクト
産研シリーズ/産業経営研究所   Mar 2001   

Conference Activities & Talks

 
How the Presence of a Spouse Affects Shopping Behavior?: Analysis of GPS Data in Shopping Malls
Nagai Ryunosuke, Taku, Togawa, Ikumi, Hiraki, Naoto, ONZO
American Marketing Association, 2018 AMA Summer Academic Conference   10 Aug 2018   
Shedding Light on the Mechanism of Product Design Elements and the Antecedent Factors in Product Development
Iwashita Hitoshi, Daisuke, Ishida, Susumu, Ohira, Taku, Togawa, and Naoto, ONZO
11 Nov 2017   
Shopper Behavior and Emotions: Using GPS Data in a Shopping Mall
Ryunosuke, Nagai, Taku, Togawa, Ikumi, Hiraki, Naoto, ONZO
Academy of Marketing Science 20th World Marketing Congress   30 Jun 2017   
Do Shopping Goals Affect the Behavior and Satisfaction of Shoppers?: Analysis of GPS Data in Shopping Malls
The European Marketing Academy The 46th Annual Conference   25 May 2017   
The Impact of Product Design Elements on New Product Superiorites and Performances
American Marketing Association 2017 Winter Educators' Conference   17 Feb 2017   
An Empirical Assessment of Informal Trade Barriers Among Japanese Intermediaries
Kenneth C. Gehrt, Sherry Lotz, Soyeon Shim, Tomoaki Sakano, Naoto Onzo
2003   
マーケティング革新と商品研究
日本商品学会第50回全国大会   May 1999   
参入順位とブランド戦略
日本商業学会 第47回全国大会   May 1997   
ブランド・パワーの枠組みとその測定
第9回消費者行動研究コンファレンス/日本消費者行動研究学会   Nov 1994   

Association Memberships

 
 

Research Grants & Projects

 
Comprehensive study on the influence of sensory stimulation on in-store purchasing behavior
Project Year: Apr 2015 - Mar 2019
A Study of Consumer Choice Behavior Considering Situational Factors and Choice Objective
Project Year: Apr 2013 - Mar 2016
We focus on the consumer choice behavior considering choice environment and purpose. As a result, we have found that psychological distance between consumer and subject can influence choice strategy and results. In addition, we have detected the "...
Construal Level Theory and the Determining Factors of Customer Satisfaction
Project Year: Apr 2010 - Mar 2013
Based on a hypothesis that consumers’ evaluation and choice behavior becomes more abstract when psychological distance (time, space, degree of intimacy etc.) is large, we investigated the determining factors of customer satisfaction across various...
The measurement of marketing communication effectiveness in Japanes companies.
According to our first plan, we started our joint research project on 1992. At first, we collected many articles about marketing communication. And we found that many managers have tended to assess marketing communication in terms of objective eff...