論文

2021年8月1日

Students’ Experiences of Emergency Remote Teaching

JALT Postconference Publication - Issue 2020.1; August 2021
  • Louis Lafleur

2020
1
開始ページ
125
終了ページ
125
記述言語
英語
掲載種別
研究論文(学術雑誌)
DOI
10.37546/jaltpcp2020-16
出版者・発行元
The Japan Association for Language Teaching ({JALT})

<jats:p>In this exploratory study, the authors aim to uncover the student experiences of Emergency Remote Teaching (ERT) involving livestream and on-demand lessons for English classes in one faculty of a large private Japanese university during the Covid-19 pandemic. Data were collected from 1178 responses on a mid-semester online survey and follow-up interviews. First- through fourth-year students rated teaching methods and a variety of online tools on their interest level, simplicity of use, and usefulness. The findings from the quantitative and qualitative data revealed that students tended to favour a mixture of on-demand lessons and livestream lessons. Students reported positive feelings about autonomous time-management, and not having to commute to university. However, problems included technical issues, the large array of unfamiliar platforms and delivery methods, a comparatively high workload, and social isolation, particularly among first-year students. Overall, the data suggests coordinated ERT programmes ought to be streamlined and economical with the use of platforms.

本研究の目的は、コロナ禍における日本の私立大学での英語授業のライブストリームやオンデマンド授業を含む緊急遠隔教授法(ERT)の学生体験を明らかにすることである。1年次から4年次の履修生を対象に学期中にオンライン調査とフォローアップインタビューを実施し、1178人から回答を得た。回答者は、教員の指導方法とオンラインツールについて、面白さ、有用性、使いやすさの視点から評価した。その結果、ライブストリーム授業とオンデマンド授業の組み合わせや、学生自身での時間管理、通学の回避を好む傾向があることが明らかになった。一方で、多くの受講生がコンピューターの操作技術の問題を抱えており、慣れないプラットフォームや課題配信方法、課題量の多さや、孤立感といった問題が(特に1回生について)存在することが分かった。全体として、ERT活用に当たっては複数のプラットフォームの多用を避け、簡素化すべきであることが示唆された。</jats:p>

リンク情報
DOI
https://doi.org/10.37546/jaltpcp2020-16
ID情報
  • DOI : 10.37546/jaltpcp2020-16
  • ORCIDのPut Code : 108943331

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