論文

査読有り
2004年1月

映^[○!R]像広告に関する理解の実践過程 : 「象徴」をめぐる相互行為的な実践

マス・コミュニケーション研究
  • 是永 論

64
開始ページ
104
終了ページ
120
記述言語
日本語
掲載種別
出版者・発行元
日本マス・コミュニケーション学会

The aim of this research is to examine the practical understanding of commercial films. Conversation analysis was conducted on viewers watching films in foreign languages so that they would mainly retain visual information. The main findings are as follows: First, the viewers identified the actors in advertisements by using categorization (Sacks[1972]). Second, they mediate the actors according to the plot by "footing" (Goffman[1980]). Thus the viewers find the plot appealing, according to neutrality and universality of advertisng discourse.

リンク情報
CiNii Articles
http://ci.nii.ac.jp/naid/110002954267
CiNii Books
http://ci.nii.ac.jp/ncid/AN10418471
ID情報
  • ISSN : 1341-1306
  • CiNii Articles ID : 110002954267
  • CiNii Books ID : AN10418471

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