MISC

査読有り 筆頭著者
2014年

テキストマイニングを用いたイノベーションの普及分析(<特集>情報経営への言語的アプローチ)

日本情報経営学会誌
  • 竹岡 志朗
  • ,
  • 高木 修一
  • ,
  • 井上 祐輔

35
1
開始ページ
72
終了ページ
86
記述言語
日本語
掲載種別
DOI
10.20627/jsim.35.1_72
出版者・発行元
日本情報経営学会

This article examines the diffusion of innovations that resulted in micro social phenomena. We use text mining to analyze online bulletin boards (kakaku.com). Lastly, we discuss an analytical method that can support decision-making in new-product development, and explore the needs of word-of-mouth data on the Internet, such as blogs and social networking sites (SNS).

リンク情報
DOI
https://doi.org/10.20627/jsim.35.1_72
CiNii Articles
http://ci.nii.ac.jp/naid/110009862972
CiNii Books
http://ci.nii.ac.jp/ncid/AA12242308
URL
http://id.ndl.go.jp/bib/025844785
ID情報
  • DOI : 10.20627/jsim.35.1_72
  • ISSN : 1882-2614
  • CiNii Articles ID : 110009862972
  • CiNii Books ID : AA12242308
  • identifiers.cinii_nr_id : 9000006886155

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