論文

本文へのリンクあり
2020年3月20日

多様性理解をめざした日本史授業開発 : 単元「満州事変期における新聞の論調変化とジャーナリズム論」の場合

学校教育実践学研究
ダウンロード
回数 : 98
  • 川口 広美
  • ,
  • 高松 尚平
  • ,
  • 玉井 慎也
  • ,
  • 両角 遼平
  • ,
  • 青本 和樹
  • ,
  • 篠田 裕文
  • ,
  • 真崎 将弥
  • ,
  • 久保 美奈
  • ,
  • 奥村 尚

26
開始ページ
21
終了ページ
28
記述言語
日本語
掲載種別
DOI
10.15027/49111
出版者・発行元
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター

This study proposes the Japanese history lesson aiming for promoting deeper understanding diversity because the previous studies in relation to historical inquiry in Japan did not mention about connection with diversity. After conducting the lessons, we found that students mentioned the differences of people's value between past and present based on the social structure and notions. At the end of study we suggested the reform of history education have more possibilities to develop democratic citizenship.

リンク情報
DOI
https://doi.org/10.15027/49111
CiNii Articles
http://ci.nii.ac.jp/naid/120006841717
CiNii Books
http://ci.nii.ac.jp/ncid/AN10491493
URL
http://ir.lib.hiroshima-u.ac.jp/00049111
ID情報
  • DOI : 10.15027/49111
  • ISSN : 1341-111X
  • CiNii Articles ID : 120006841717
  • CiNii Books ID : AN10491493

エクスポート
BibTeX RIS