2012年5月
旅行者主導型コンテンツツーリズムにおける観光資源マネジメント ―らき☆すた聖地「鷲宮」とけいおん!聖地「豊郷」の比較から
日本情報経営学会誌
- 巻
- 32
- 号
- 3
- 開始ページ
- 59
- 終了ページ
- 71
- 記述言語
- 日本語
- 掲載種別
- 研究論文(学術雑誌)
- DOI
- 10.20627/jsim.32.3_59
- 出版者・発行元
- 日本情報経営学会
This paper present how to manage Tourism Resource (TR) in Tourist Leading Contents Tourism (TLCT). This research adopts analysis of two cases of Anime Pilgrimage, in particular, dealing with Town Washimiya as Sacred Place for "Lucky ☆ Star" and Town Toyosato as Sacred Place for "K-ON!". As a result, Area Expansion Model (AEM) and Area Concentration Model (ACM) as TR in TLCT are proposed.
- リンク情報
- ID情報
-
- DOI : 10.20627/jsim.32.3_59
- ISSN : 1882-2614
- CiNii Articles ID : 110009444784
- CiNii Books ID : AA12242308