Takatani Tetsuya

J-GLOBAL         Last updated: Nov 3, 2019 at 01:04
 
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Name
Takatani Tetsuya
Affiliation
Kagoshima University
Section
Faculty of Education

Research Areas

 
 

Published Papers

 
TAKATANI Tetsuya, YAMAUCHI Emiri
鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編 = Bulletin of the Faculty of Education, Kagoshima University. Studies in education   (70) 139-168   Mar 2019
本稿は、ある公立小学校を対象とした2年間にわたるアクション・リサーチの結果から、対話型校内研修への改革が教師にどのような成長実感や校内研修に対する認識の変化をもたらしたか、その詳細を明らかにするとともに、自律的学校経営の実現や教師の成長との関係からみた際にそれらがどのような意味をもち、それらはいかなる要因によってもたらされたかを考察するものである。調査の結果、対話型校内研修への改革のもとで、校内研修を「与えられるもの」から「自分たちのもの」としてとらえる認識の変化の兆しが確認され、同僚のこ...
Hirofumi HAMADA, ANDO Tomoko, YAMASHITA Koichi, KATO Takahide, OHNO Yasuki, TAKATANI Tetsuya, TERUYA Shota, ASAKURA Masashi, TAKANO Takahiro
筑波大学教育学系論集 = Bulletin of Institute of Education, University of Tsukuba   43(2) 1-24   Mar 2019
Since the 1990s, the concept of "Governance" has become widely known and has been often discussed in many fields including public education. Contemporary public education reform policies basically include the restructuring of relationships between...
諏訪 英広, 高谷 哲也, 湯藤 定宗, 林 孝
兵庫教育大学研究紀要 : 人間発達教育専攻 特別支援教育専攻 教育内容・方法開発専攻 教育実践高度化専攻 附属学校園   (54) 173-185   Feb 2019
HAMADA Hirofumi, ANDO Tomoko, YAMASHITA Koichi, KATO Takahide, OHNO Yasuki, TAKATANI Tetsuya, TERUYA Shota, ASAKURA Masashi, TAKANO Takahiro
筑波大学教育学系論集 = Bulletin of Institute of Education, University of Tsukuba   42(2) 45-71   Mar 2018
The purpose of this study is to investigate how the position of "professionality of education" should be reconsidered in recent school governance reform by analyzing two cases, "Kan-min ittai-gata Gakkou" in Takeo city and "Community School" in B ...
諏訪 英広, 林 孝, 髙谷 哲也, 湯藤 定宗
学習開発学研究   (11) 67-76   2018
The purpose of this paper is to clarify the characteristics and problems of the outcome compensation system in teacher evaluation of A prefecture as a preliminary study of research on " degree of consent" of the outcome compensation system. The fi...