Nagatomi Tomomi
(永富 友海)
Modified on: 02/14
Profile Information
- Affiliation
- Professor, Faculty of Humanities, Department of English Literature, Sophia University
- (Concurrent)Chairperson of the Master's(Doctoral) Program in English and American Literature
- Degree
-
文学士(津田塾大学)文学修士(慶應義塾大学)文学修士(東京大学)D.Phil(University of Sussex)博士(サセックス大学)
- Researcher number
- 60305399
- J-GLOBAL ID
- 200901036943660444
- researchmap Member ID
- 5000079159
(Subject of research)
The Representations of Cousins in Victorian Novels
Inheritance and Pseud-Father Figures in Nineteenth Century British Novels
Analysis of Discursive Formation of Matrimonial Laws in Nineteenth Century Britain
The Canon Formation in the History of English Literature and Sensationalism
Research Interests
5Research Areas
2Research History
10-
Apr, 2020 - Sep, 2020
-
Apr, 2004 - Mar, 2010
-
Apr, 2005 - Sep, 2005
-
Apr, 1998 - Mar, 2004
-
Apr, 1999 - Sep, 2003
-
Apr, 2002 - Mar, 2003
-
Apr, 2000 - Mar, 2003
-
Apr, 1998 - Mar, 1999
-
Apr, 1997 - Mar, 1998
-
Apr, 1997 - Mar, 1998
Education
1-
Apr, 1994 - Mar, 1998
Papers
25-
Jude the Obscure and a Manner of 'Ending', 48 93-111, Sep, 2022
-
英文学と英語学, 58 43-65, Feb, 2022
-
英文学と英語学, 54 41-68, Feb, 2018
-
Fathom: a French e-journal of Thomas Hardy studies, (2), Jun, 2013 Peer-reviewedInvited
-
英文学と英語学, (48) 15-39, Feb 1, 2012
-
大会proceedings, 82 122-124, May, 2010
-
日本ハーディ協会ニュース, (65) 4-5, Apr, 2009
-
『文学創造の現場と文学史』 平成17年度~19年度文部科学省科学研究費補助金研究成果報告書 基盤研究(B), 17-41, May, 2008
-
Inheritance and the Father Figure in Nineteenth-Century British Novels, 1-78, May, 2008
-
英語青年, 151(2) 78-79, May, 2005
-
『英語文学研究と英語教育のインターフェイス』平成14年度~16年度科学研究費補助金基盤研究(B)(2)研究成果報告書, 101-113, Mar, 2005
-
(57) 2-3, 2005
-
テス(ちくま文庫, [は-26-2]), 2 371-379, Jul, 2004
-
英語青年, 149(12) 745, Mar, 2004
-
英語青年, 149(10) 618, Jan, 2004
-
英語青年, 149(8) 490, Nov, 2003
-
英語青年, 149(6) 362, Sep, 2003
-
英語青年, 149(4) 234, Jul, 2003
-
英語青年, 149(2) 96, May, 2003
-
英語青年, 149(2) 96, May, 2003
Misc.
7-
ハーディ研究, 45 141-148, Sep 15, 2019
-
『ヴィクトリア朝文化研究』, 15(15) 132-136, 2017 Peer-reviewedInvited
-
59 53-59, 2017 Peer-reviewedInvited
-
ハーディ研究, 41 67-73, Sep 15, 2015 Invited
-
(49) 31-151, Feb, 2013
-
英文学と英語学, (49) 153-157, Feb, 2013
-
英文学研究, 87 32-36, Dec 1, 2010
Books and Other Publications
13-
英宝社, Apr, 2023 (ISBN: 9784269721609)
-
英宝社, Apr, 2021
-
英宝社, May 20, 2019 (ISBN: 9784269721524)
-
英宝社, Apr 28, 2017 (ISBN: 9784269721463)
-
英宝社, May 20, 2015 (ISBN: 9784269721364)
-
松柏社, Jun 15, 2014 (ISBN: 9784775401910)
-
早川書房, Nov 25, 2013 (ISBN: 9784151200755)
-
Hayakawa, Apr 25, 2013 (ISBN: 9784151200731)
-
英宝社, Aug 30, 2012 (ISBN: 9784269721203)
-
Sophia University Press 上智大学出版 , ぎょうせい (発売), May 20, 2009 (ISBN: 9784324086087)
-
Oct 27, 2007 (ISBN: 9784755302350)
-
早川書房, Jun, 2005 (ISBN: 9784151200311)
-
みすず書房, May, 2000 (ISBN: 4622045184)
Presentations
11-
日本英文学会第94回大会シンポジアム第3部門 英文学と仕事, May 22, 2022
-
日本ハーディ協会第64回大会, Oct 30, 2021
-
日本ハーディ協会第60回大会, Nov 11, 2017, 日本ハーディ学会
-
日本ハーディ協会第53回大会シンポジウム「ハーディとカントリーハウスの伝統」, Oct 30, 2010, 日本ハーディ協会
-
Silence in Thomas Hardy’s Work, Oct 22, 2010, Colloque Thomas Hardy
-
日本英文学会第82会大会Symposium, Sep 15, 2010, 日本英文学会
-
日本ハーディ協会第51回大会研究発表, Nov 1, 2008
-
日本ハーディ協会第47回大会研究発表, Oct 28, 2004
-
The 16th Oxford Conference, Apr 4, 2001
-
日本ハーディ協会第43回大会シンポジウム, Oct 28, 2000
-
日本英文学会第71回大会シンポジウム, May 23, 1998
Research Projects
11-
科学研究費, 基盤研究(C), 日本学術振興会, Apr, 2023 - Mar, 2026
-
科学研究費助成事業, 基盤研究(C), 日本学術振興会, Apr, 2018 - Mar, 2023
-
科学研究費, 基盤研究(C), 日本学術振興会, Apr, 2018 - Mar, 2023
-
Grants-in-Aid for Scientific Research, Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2014 - Mar, 2017
-
Grants-in-Aid for Scientific Research, Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2011 - Mar, 2014
-
科学研究費, 基盤研究(C), 日本学術振興会, Apr, 2005 - Mar, 2008
-
科学研究費, 基盤研究(B), 日本学術振興会, Apr, 2005 - Mar, 2008
-
科学研究費, 基盤研究(B), 日本学術振興会, Apr, 2002 - Mar, 2005
-
Apr, 2002 - Mar, 2005
-
Apr, 1999 - Mar, 2001
Other
1-
Apr, 2005 - Mar, 2008科学研究費補助金基盤研究(B)「文学創造の現場と文学史」(課題番号:17320052)により、現在日本の文壇で活躍中の若手作家の方々を少人数のゼミにお招きし、読書アンケートに基づいた対話の場を設けることによって、「文学」に対する学生の関心を意識的に引き出すことを目指していている。
Social Activities
4