
永嶋 知紘
ナガシマ トモヒロ (Tomohiro Nagashima)
更新日: 2022/11/15
基本情報
- 所属
- ザールラント大学 ジュニア・プロフェッサー
- 学位
-
Ph.D. in Human-Computer Interaction(2022年8月 カーネギーメロン大学)M.A. in Learning, Design, and Technology(2017年8月 スタンフォード大学)教養学士(2014年3月 国際基督教大学)
- J-GLOBAL ID
- 201501041112275189
- researchmap会員ID
- B000244906
- 外部リンク
経歴
6-
2022年11月 - 現在
-
2022年9月 - 現在
-
2022年9月 - 2022年10月
-
2017年8月 - 2022年8月
-
2017年1月 - 2017年8月
-
2014年6月 - 2016年8月
学歴
2-
2017年8月 - 2022年8月
-
2016年9月 - 2017年8月
委員歴
1-
2021年8月 - 現在
受賞
8-
2021年7月
-
2016年7月
-
2016年3月
論文
19-
Proceedings of the Annual Meeting for the International Society of the Learning Sciences 2022年 査読有り筆頭著者
-
Proceedings of the 44th Annual Meeting of the Cognitive Science Society 3466-3472 2022年 査読有り
-
Proceedings of the 44th Annual Meeting of the Cognitive Science Society 1751-1758 2022年 査読有り筆頭著者
-
Proceedings of the 17th European Conference on Technology Enhanced Learning 2022年 査読有り筆頭著者
-
Proceedings of the 17th European Conference on Technology Enhanced Learning 2022年 査読有り
-
Proceedings of the 17th European Conference on Technology Enhanced Learning 2022年 査読有り
-
Journal of Interactive Media in Education 1(19) 1-10 2021年12月 査読有り筆頭著者
-
TECHNOLOGY-ENHANCED LEARNING FOR A FREE, SAFE, AND SUSTAINABLE WORLD, EC-TEL 2021 12884 207-220 2021年7月 査読有り筆頭著者
-
Proceedings of the ACM Conference on Computer-Supported Collaborative Work and Social Computing (CSCW2021) 5(CSCW1) 1-24 2021年4月13日 査読有り
-
In Proceedings of the 12th International Conference on the Theory and Application of Diagrams 2021年 査読有り筆頭著者
-
Proceedings of the International Conference of the Learning Sciences 685-688 2021年 査読有り
-
Proceedings of the International Conference of the Learning Sciences 474-481 2021年 査読有り筆頭著者
-
Scaffolded Self-Explanation with Visual Representations Promotes Efficient Learning in Early AlgebraProceedings of the 43rd Annual Meeting of the Cognitive Science Society 1858-1864 2021年 査読有り筆頭著者
-
Proceedings of the International Conference of the Learning Sciences 1561-1564 2020年 査読有り筆頭著者
-
Proceedings of the International Conference of the Learning Sciences 35-43 2020年 査読有り筆頭著者
-
In Companion Proceedings of the 9th International Learning Analytics and Knowledge Conference 2019年 査読有り筆頭著者
-
Proceedings of the International Conference of the Learning Sciences 933-934 2019年 査読有り筆頭著者
-
デジタルプラクティス 6(2) 89-96 2015年 査読有り
-
International Journal for Innovation and Quality in Learning 2(3) 10-21 2014年9月 査読有り
MISC
9-
情報処理学会研究報告(Web) 2021(CE-162) 2021年
-
情報処理学会研究報告(Web) 2019(CLE-28) Vol.2019‐CLE‐28,No.3,1‐5 (WEB ONLY) 2019年5月25日
-
日本教育工学会研究報告集 18(1) 363-367 2018年3月3日
-
日本教育工学会研究報告集 17(5) 225-232 2017年12月9日
-
日本教育工学会研究報告集 = Research report of JSET Conferences 16(1) 167-170 2016年3月5日
-
教育メディア研究 22(2) 48-49 2016年
-
教育システム情報学会全国大会講演論文集(CD-ROM) 40th 2015年
講演・口頭発表等
3-
Open Education Conference 2015年11月
-
日本教育メディア学会年次大会 2015年10月
-
International Conference for Media in Education 2013年8月
担当経験のある科目(授業)
2-
2021年 - 2021年
-
2018年 - 2018年
共同研究・競争的資金等の研究課題
1-
日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(B) 2015年4月 - 2019年3月
社会貢献活動
3