論文

査読有り
2021年3月

応用化学科における新型感染症対策としての遠隔授業

工学教育研究;KIT progress
  • 坂本宗明
  • 小野慎
  • 谷口昌宏
  • 岡田豪
  • 草野英二
  • 露本伊佐男
  • 土佐光司
  • 吉村治
  • 大嶋俊一
  • 谷田育宏
  • 鈴木保任
  • 大澤敏
  • 全て表示

29
開始ページ
136
終了ページ
146
記述言語
日本語
掲載種別
研究論文(大学,研究機関等紀要)
出版者・発行元
金沢工業大学

type:KIT Progress;Departmental Bulletin Paper
日本国内における新型コロナウイルス感染症の拡大に伴い,金沢工業大学バイオ・化学部応用化学科が担当する全科目において,遠隔授業の実施が必要となった。応用化学科では,e シラバスや学生ポータルなど学内の情報基盤に加え,オンライン会議ソフトウェアZoom,動画配信プラットフォームYouTube,オンラインストレージBoxなど外部サービスを活用し,同時双方向型,オンデマンド型遠隔授業を2020 年度前学期に実施した。本事例報告では実施された遠隔授業を俯瞰的に纏めるとともに,教員の自己評価および,履修者に対して実施した予備的調査の結果を併せて示す。;Due to the COVID-19 situation in Japan, all subjects conducted by the Department of Applied Chemistry at the Kanazawa Institute of Technology need to be adapted to a remote-learning. In the first semester of the 2020 academic year, we implemented simultaneous-interactive, on-demand remote learning using external services such as an online conference software Zoom, a video distribution platform YouTube, and an online storage Box, in addition to our internal information infrastructure. This report summarizes a case study of remote classes and shows the results of a preliminary survey on teachers' self-evaluation and students' attitudes toward the remote lectures.
identifier:20210310015

リンク情報
CiNii Research
https://cir.nii.ac.jp/crid/1050850313376587776?lang=ja
URL
http://kitir.kanazawa-it.ac.jp:80/infolib/meta_pub/G0000002repository_20210310015
ID情報
  • ISSN : 1342-1662
  • CiNii Articles ID : 120006978457
  • CiNii Research ID : 1050850313376587776

エクスポート
BibTeX RIS