板垣 信哉
イタガキ ノブヤ (Nobuya Itagaki)
更新日: 2022/09/28
基本情報
- 所属
- 尚絅学院大学 人文社会学系 教育部門 特任教授 (宮城教育大学名誉教授)
- 学位
-
PhD (心理言語学)(University of Alberta)言語学修士(University of Alberta)工学修士(東京理科大学大学院)
- J-GLOBAL ID
- 200901043801517977
- researchmap会員ID
- 1000006309
- 外部リンク
研究キーワード
5経歴
7-
2019年4月 - 現在
-
2017年4月 - 2019年3月
-
2010年4月 - 2017年3月
-
2000年4月 - 2017年3月
-
1989年4月 - 2000年3月
-
1985年10月 - 1989年3月
-
1984年10月 - 1985年9月
学歴
5-
1982年 - 1984年
-
1979年 - 1982年
-
1975年 - 1978年
-
- 1978年
委員歴
9-
2016年 - 現在
-
2009年 - 現在
-
2007年 - 現在
-
2017年 - 2018年
-
2011年 - 2016年
-
2012年 - 2013年
-
2007年 - 2009年
-
2003年 - 2007年
-
2002年 - 2004年
論文
23-
JACET International Convention Selected Papers 6 29-52 2019年9月 招待有り
-
東北英語教育学会研究紀要 37 13-22 2017年 査読有り
-
宮城教育大学外国語研究論集 9(9) 21-31 2017年
-
JES Journal 15(1) 68-82 2015年 査読有り
-
In M. Thomas & H. Reinders (Eds.), Contemporary task-based language teaching in Asia 313-327 2015年 査読有り
-
ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan 25 49-63 2014年 査読有り
-
宮城教育大学外国語研究論集 6(6) 31-45 2011年
-
小学校英語教育学会紀要(現 JES Journal) 11 19-24 2011年 査読有り
-
東北英語教育学会研究紀要 30(30) 131-139 2010年 査読有り
-
SYSTEM 37(2) 217-225 2009年6月 査読有り
-
Teachers College, Columbia University Working Papers in TESOL and Applied Linguistics 9 1-17 2009年 査読有り
-
Language Awareness 16(2) 131-146 2007年 査読有り
-
In S. Ishikawa, K. Minamide, M. Murata, & Y. Tono (Eds.), English lexicography in Japan 250-259 2007年 査読有り
-
ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan 17 11-20 2006年 査読有り
-
ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan 14 31-40 2003年 査読有り
-
In N.O. Jungheim & P. Robinson (Eds.), Pragmatics and pedagogy: Proceedings of the 3rd Pacific second language research forum (selected papers), Vol. 2 (pp. 71-80) 2 71-80 1999年 査読有り
-
ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan 9 127-139 1998年 査読有り
-
ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan 7 11-20 1996年 査読有り
-
JOURNAL OF PSYCHOLINGUISTIC RESEARCH 23(3) 249-266 1994年5月 査読有り
-
ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan 5 11-20 1994年 査読有り
MISC
27-
ASIALEX'03 Tokyo Proceedings-Dictionaries and Language Learning: How can Dictionaries Help Human & Machine Learning? 409-412 2003年 査読有り
-
ASIALEX'03 Tokyo Proceedings-Dictionaries and Language Learning: How can Dictionaries Help Human & Machine Learning? 112-117 2003年 査読有り
-
宮城教育大学外国語研究論集 3(3) 45-56 2003年
-
宮城教育大学外国語研究論集 2 41-50 2002年
-
東北英語教育学会研交紀要 22, 87-99 2002年
-
ARELE : Annual Review of English Language Education in Japan 13, 171-180 2002年
-
『日本における英語教育の将来』(全国英語教育学会) 114-115 2001年
-
宮城教育大学外国語科論集 14 79-89 2000年
-
東北英語教育学会研究紀要 20 38-48 2000年
-
東北英語教育学会研究紀要 19 73-83 1999年
-
宮城英語教育学会紀要 13 74-87 1999年
-
N. O. Jungheim and P. Robinson(Eds). Progmatics and pedagogy : Proceedings of the 3rd Pacific Second Language Research Forum, (Vol. 2)(71-80) 1999年
-
宮城教育大学紀要 32 233-239 1998年
-
宮城教育大学外国語科論集 12 47-58 1998年
-
全国英語教育学会紀要 9 127-137 1998年
-
宮城教育大学外国語科論集 (11) 12-25 1997年
-
ARELE : Annval Review of English Language Education in Japan 7 1996年
-
東北英語教育学会研究記要 16 67-77 1995年
-
宮城教育大学外国語科論集 10 12-21 1995年
書籍等出版物
6-
Bloomsbury. 2015年 (ISBN: 9781472572219)
-
Taishukan. 2007年 (ISBN: 4469245224)
-
The Pacific Second Language Research Forum. 1999年
-
Foris Publication. 1982年 (ISBN: 9070176858)