論文

査読有り
2009年2月

インショップ併設スーパー来店者を対象とした地場農産物の消費者評価分析

北海道農業経済研究
  • 山本 康貴
  • ,
  • 桟敷 孝浩
  • ,
  • 澤内 大輔
  • ,
  • 増田 清敬
  • ,
  • 所 説夫
  • ,
  • 岩本 博幸

14
2
開始ページ
77
終了ページ
83
記述言語
日本語
掲載種別
研究論文(学術雑誌)
出版者・発行元
北海道農業経済学会

We analyzed factors that affect Japanese consumers' willingness to pay (WTP) price premiums for locally produced agricultural products (LPAP) and estimated the mean WTP for LPAP using data obtained from a consumer survey conducted at a supermarket with 'shop in shop'. The results showed that consumers are willing to pay a price premium on average just under 10 percent for LPAP.

リンク情報
CiNii Articles
http://ci.nii.ac.jp/naid/110007882346
CiNii Books
http://ci.nii.ac.jp/ncid/AN10401038
ID情報
  • ISSN : 0918-9742
  • CiNii Articles ID : 110007882346
  • CiNii Books ID : AN10401038
  • identifiers.cinii_nr_id : 9000005999451

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