MISC

2015年3月

L1多義指導はL2誤出力予防につながるのか? : 多義指導の有効性についての予備調査

大学英語教育学会中国・四国支部研究紀要
  • 西谷 工平
  • ,
  • 小田 希望

12
開始ページ
55
終了ページ
72
記述言語
日本語
掲載種別
出版者・発行元
大学英語教育学会中国・四国支部

This paper presents a pilot study about the effectiveness of L1 polysemy instruction on L2 errors. We asked two groups of subjects to translate "dekiru" into English, with only one group receiving instruction about the polysemy of "dekiru." As a result, we found that L1 polysemy instruction prevented L2 errors to some degree while some of the meanings of "dekiru" seemed difficult for the subjects to recognize or understand.

リンク情報
CiNii Articles
http://ci.nii.ac.jp/naid/40020488428
CiNii Books
http://ci.nii.ac.jp/ncid/AA1235641X
ID情報
  • ISSN : 1349-0265
  • CiNii Articles ID : 40020488428
  • CiNii Books ID : AA1235641X
  • identifiers.cinii_nr_id : 9000294331789

エクスポート
BibTeX RIS