SASAKI , Kazuyoshi

J-GLOBAL         Last updated: Mar 13, 2017 at 02:57
 
Avatar
Name
SASAKI , Kazuyoshi
E-mail
sasakiwaseda.jp
Affiliation
Waseda University
Section
Faculty of Human Sciences School of Human Sciences
Job title
Professor
Research funding number
70285352

Research Interests

 
 

Research Areas

 
 

Education

 
 
   
 
Graduate School, Division of Literature, Waseda university
 
 
   
 
Faculty of Literature, Waseda university
 

Published Papers

 
5歳女児と家族のインタラクション
門脇千恵・佐々木和義
関西看護医療大学紀要   6(1) 55-59   Mar 2014
面接室で支える広範性発達障害のある青年の就労ー自分の特徴を知り、不都合な症状をやり過ごし、日常の対処につなげるー
千田若菜・佐々木和義
行動療法研究   39(1) 70-71   2013
桂川泰典・国里愛彦・菅野純・佐々木和義
パーソナリティ研究   22(1) 73-76   2013
プラダーウィリー症候児の保護者を対象としたペアレントトレーニングの効果
加藤美朗・小関俊祐・佐々木和義
総合福祉科学研究   4 49-63   Mar 2013
非行少年に対するEMDR活用の可能性ー家庭裁判の調査面接段階で行う短期関与の試みー
土持さやか・佐々木和義
EMDR研究   4 29-40   2012

Books etc

 
臨床心理学全書第3巻 臨床心理面接学:認知・行動論(Pp.163-197)
東山紘久・妙木浩之・狩野力八郎・諸富祥彦・佐々木和義・井村修・石垣琢磨・亀口憲治
誠信書房   2005   
「気がかりな子」の理解と援助:ADHD(注意欠陥/多動性)(Pp.16-20)
石井哲夫・森永良子・佐々木和義・他41名
有斐閣   Jan 2005   
新・心理学の基礎知識:臨床研究におけるケース・スタディの重要性と限界について述べ,症例検討における単一事例の研究デザインの意義について述べよ(Pp.413-414)
佐々木和義(中島義明・繁桝算男・箱田裕司編)
有斐閣   Jan 2005   
臨床心理学全書第6巻 臨床心理査定技法1:行動の査定(Pp.281-348)
佐々木和義(大塚義孝・岡堂哲雄・東山鉱久・下山晴彦監修)
誠信書房   May 2004   
セルフ・エフィカシーの臨床心理学:看護教育(Pp.146-156);リハビリテーション(Pp.157-165)
佐々木和義(坂野雄二・前田基成編)
北大路書房   Aug 2002   

Conference Activities & Talks

 
Study of the Process of Acquisition of Expressive Speech by Economically Independent Adults with Asperger's syndrome
15 Jul 2011   
Effects of Self-monitoring on Class-Wide Social Skills Training for Children
4 Jun 2010   
School-based Cognitive Behavioral Intervention for Depressive Symptoms in Junior High School Students
4 Jun 2010   
Effects of School-wide Social Skills Training on Children
Sep 2007   
Effects of Cognitive and Behavioral Approach on Prevention of Dpression to Children
Sep 2007   

Research Grants & Projects

 
Developments of programs for adolescents with asperger's syndrome to promote adaptation to social environments.
The Effects of Parent Training of Children with Developmental Disabilities Using E-learning System
The development of teacher-assisting programs with ADHD in his/her classroom.
Structure of Uni-lateral Spatial Neglect
Effects of Cognitive-Behavior Therapy on situational judgment in inferior hemisphere-damaged patients