Yoshio Nakai
(中井 好男)
Modified on: 03/19
Profile Information
- Affiliation
- Graduate School of Human Sciences, Osaka University
- Degree
-
博士(大阪大学)
- J-GLOBAL ID
- 201501009472304766
- researchmap Member ID
- B000244898
Research Interests
14Research Areas
2Education
3Papers
28-
言語文化教育研究, 20 27-37, Dec, 2022 Lead author
-
質的心理学研究, (21) 91-109, Mar, 2022 Peer-reviewedLead author
-
言語文化教育研究, 19 52-73, Dec, 2021 Peer-reviewedLead author
-
第二言語としての日本語の習得研究, (24) 30-47, Dec, 2021 Peer-reviewedLead author
-
同志社大学日本語・日本文化研究, (18) 51-62, Mar, 2021 Peer-reviewedLead author
-
2019日本語教育シンポジウム 第23回ヨーロッパ日本語教育シンポジウム報告•発表論文集, 407-409, Jun, 2020 Peer-reviewed
-
Bulletin of Center for Japanese Language and Culture, (17) 75-92, Mar, 2020 Peer-reviewedLead author
-
Whose Autonomy? Voice and Agency in Language Learning: Selected Papers from the 2018 Independent Learning Association Conference, 91-98, Feb, 2020 Peer-reviewedLead author
-
SLCE: Studies of Language and Cultural Education, 17 277-299, Dec, 2019 Peer-reviewedLead author
-
Learner Development Journal, 1(3) 3-7, 2019
-
Studies in Self-Access Learning, 9(2) 179-195, Jun, 2018 Peer-reviewedLead author
-
阪大日本語研究, (30) 93-110, 2018 Lead author
-
国立国語研究所論集, (14) 169-192, 2018 Peer-reviewedLead author
-
外語教育, 263-272, 2018 Peer-reviewedLead author
-
Learning Learning, JALT Learner development SIG, 24(2) 1-9, 2017 Peer-reviewedLead author
-
(16) 116-134, 2017 Peer-reviewedLead author
-
Studies in Self-Access Learning Journal, 7(2) 168-181, Jun, 2016 Peer-reviewedLead author
-
The 2015 PanSIG Journal Narratives: Raising the Happiness Quotient, 120-125, Mar, 2016 Peer-reviewedLead author
-
異文化間教育, (43) 120-131, Mar, 2016 Peer-reviewedLead author
-
第19回ヨーロッパ日本語教育シンポジウム報告発表論文集, 407-409, 2016 Peer-reviewed
Misc.
7-
みんなで書く本-語り合い・綴り合い・支え合い, Mar, 2023
-
言語文化教育研究, 20 4-11, Dec, 2022 Lead author
-
言語文化教育研究, 20 1-3, Dec, 2022 Lead author
-
ひつじ書房ウェブマガジン, Apr, 2022 InvitedLead author
-
ALCE WEB MAGAGINE トガル, Jul, 2021 Invited
-
社会言語科学, 23(2) 101-103, Mar, 2021 InvitedLead author
-
2014第10回国際日本語教育・日本研究シンポジウム 変化する国際社会における課題と可能性, 2013 Peer-reviewed
Books and Other Publications
5-
ひつじ書房, Oct, 2022
-
2021
-
日本のローマ字社, 2016
-
ひつじ書房
Presentations
96-
Mar 20, 2024
-
Mar 18, 2024
-
未来共創センター・IMPACTオープンプロジェクト 「対話で進めるディスアビリティ・インクルージョン」, Mar 15, 2024
-
言語文化教育研究学会第10 回年次大会, Mar 3, 2024 Invited
-
言語文化教育研究学会第10 回年次大会, Mar 2, 2024
-
「多言語・多文化社会における言語問題に関する研究」シンポジウム「日本社会におけるダイバーシティ研究の最前線 : インクルーシブな社会の実現を目指して」, Feb 10, 2024
-
2023年度日本語教育学会秋季大会, Nov 25, 2023
-
第13回国際日本語教育・日本研究シンポジウム―つながる多様性、広がる可能性―, Nov 19, 2023
-
日本質的心理学会第20回大会, Nov 5, 2023
-
共生学会第2回大会, Oct 21, 2023
-
シンポジウム共生社会の実現に必要な「ことばへのまなざし」とは, Sep 1, 2023
-
CASTEL/J 2023(2023年度日本語教育支援システム研究会国際大会)
-
日本語プロフィシェンシー研究学会 2023年度研究大会, Aug 9, 2023
-
2023 CODA INTERNATIONAL CONFERENCE, Jul 1, 2023 Invited
-
TEAと質的探究学会第2回大会, Jun 10, 2023 Invited
-
JALP2022年度第3回研究例会, Mar 25, 2023 Invited
-
共生学会 第1回大会, Mar 21, 2023
-
言語文化教育研究学会 第9回年次大会, Mar 5, 2023
-
2022年度日本語教育学会秋季大会, Nov 27, 2022
-
2022年度日本語教育学会秋季大会, Nov 26, 2022
Professional Memberships
7Works
2-
Oct, 2020 - Present
-
2019 - Present Other
Research Projects
4-
Grants-in-Aid for Scientific Research, Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2022 - Mar, 2025
-
科学研究費補助金 基盤研究(C), 日本学術振興会, Apr, 2018 - Mar, 2021
-
Grants-in-Aid for Scientific Research, Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2017 - Mar, 2020
-
Grants-in-Aid for Scientific Research, Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2015 - Mar, 2018
Social Activities
3